Nu är Puckohunden i farten igen!

Han går bakom mig när vi är på promenad och helt oprovocerat springer han in under svansen och längst magen på mig, det är jätte jobbigt!!! Och han är inte bara snabb, han är osynlig också, så när ja väl vänder mig om för att hugga eter honom är han för det först inte där För det andra osynlig så matte ser honom inte så hon anser att ja är knäpp i bollen.
Och den lilla jäveln blir bara ännu jobbigare när det blåser utomhus, han blir omöjlig att stopa då!


(HAN DRIVER MIG TILL VANSINNE MED SINA IDEÉR!!)
Men gissa va ja och matte har gjort!! Vi har tränat på egen hand!!! (inget sällskap, bara vi två! Fatta matte fick för sig att träna bara så där, hon tog ut mig och väskan till våran gräsfläck och börja träna!)
Vi tränade rutan och den gick väl hyfsat, matte är inte riktigt säker på hur hon ska träna in den. Hon la "vovven" i rutan så att ja fick se henne gå ut. Fick mig att rusa till rutan, ropa stanna och slängde in den "röda" och kampa med mig. Vi testade från olika vinklar och ja fick även "gömma" mig två gånger medans matte lämna leksak, sen angrep vi runtan efter gått ett varv runt gräsmattan. Det gick väl inte fullt lika bra, men ja lyckades med mattes hjälp hitta rutan:)

Sen tränade vi även med apporten och nu vill matte skaka av sig lite frustration, ja kommer snart tillbaka,

Hon kan ju ta apporten!! Både vid sitt vid sidan och att hämta när man slänger 10 m. Hon tuggar en anning men hon håller kvar tills man säger loss!! Varför gör hon inte det på tävlingen? VARFÖR?!?!? Hon är ju så duktig ju, varför......
Kan någon förklara det för mig!! Snyft!! Hon kunde även sätta sig ner med apport i munen, dock inte fot, men hon satte sig ner!!!!! Men nu vet ja att hon kan iallafall!!

Nu mår hon bätter. Sen efter vi lekt med apporten tränade vi fritt följ, det gick hyfsat bra, matte har svårt att vara vid min sida. hon vinklar iväg typ och hon har mage att "mangla" mig när hon gör fel!!

Men annars var det en ok dag. Får se om matte får rycket imorgon. Det är ju kurs på tisdag trots allt och vi vill ju vissa vårt bästa!

So long my friends!!! Sasha
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: