Snart drattar matte på rumpan.

Först av allt vill matte be om ursäkt för att hon inte kommer till Prutillutt kvällen.

Men har nu sätt hur det ser ut där ute? Underbart eller hur!!! Matte släppte mig lös i någon minut. (antingen det eller så skulle ja dra omkull henne :D) Matte hade stenkoll på mig, men C på rehab har sagt att ja kan få springa lite löst så länge ja inte sprang förlänge, konstigt o långt. Så två minuter fick ja vara lös på våran lilla, föredetta gröna gräsmatta. Skit kul!!!!! Lekte ubåt o när ja dök upp liknade ja en kokain hund. Alldeles vit om näsan!!! =D

Sover väldigt gott efter att ha varit lös i två minuter. Är faktiskt lika trött efter två minuter i kopplet, det är halt o massa snö samt man måste släppa på en matte som vrålar något om att det är halt!! (funsucker!!)
Om ja får bestämma ska ja, i mitt nästa liv, antingen bli en polarräv eller en isbjörn. Matte påstor att de lever i snö året om. =D

Vet inte hur det ser ut hos er i stan men hos oss på landet (ok, byn Ringarum. Kan ju inte säga hur det är hos dem i skogen) har vi fått massa snö! O ja skojar inte, det är nästan uppe vid mattes knän! (fast hon är ju inte så himla lång...)

Visst har det packats fint uppe på mattes bil!! Jeppe är nästan helt snötäckt!!

Igår slog matte in julklappar o ja fick vara med. Visste att hon slagit in en klapp till mig så ja bestämmde mig för att stanna kvar i fall att det kom en till! Ville inte tro på henne när hon sa att det inte skulle bli flera julklappar förren den 23 dec. Kissen fick också en klapp, ville väldigt gärna leka med den, men matte sa ifrån o paketera in den. (Säger det igen, funsucker!) Skulle simmat både i morgon o i onsdags, men matte, som älskar snö, hatar halka vägra ge sig ut på vägarna. I skogarna kan det vara meter vis med snö, men hon föredrar snö/is fria vägar. Ja vet, hon är en mes. =P



Lite bilder från våran stadsvandring. Kanske bli lite flera nästa gång;)?

Matte försökte få mig att sitta lite närmare de andra. Men ja var inte så intresserad. (ville helst inte vara med alls. Lusse o Bianca är ett sådant snyggt par, så ja valde att hålla mig lite på sidan =*)
Kul hade vi, innan vi satte oss alla här på stenen lyckades vi skrämma två personer. Vet inte riktigt hur dock, Lusse satt på stenen, Bianca gick nedanför i kort koppel o ja gick på andra sidan. Men mamma kastade undan ungen än då som sprang ner för trappan o upp bakom oss. Matte påstor att det finns folk där ute som är rädda för hundar, speciellt för rottisar. Hon sa även att många är rädda för schäfrar också, men det tror ja inte på. Vem kan vara rädd för lilla mig?? Fast när man går i en grimma så kan ju folk få för sig att det är en munkorg... outbildade gubbar!! En hund blir farlig när de hamnar i fel händer!! En papilion kan bli en kamphund i fel händer medans en pttbull kan bli en älsvärd knähund hos rätt människor. (det är ett under att ja är en knähund. Matte har ju inga skruvar på rätt plats, hehehe!!!)



Vi fick alla en varsin gran, men min fick inte plats i bilen o de andra orkade inte bära sina. Så det står kvar för allmän beskådning!

Platsliggnining mitt i stan, matte stod synligt o vi hade alla koppel på.
Alla bilder från vår stadsvandring har matte snott från Biancas hemsida. Fotograf är Adelia!


Måste dra, matte ska hänga tvätt o ev städa hallen. (Medans ja får lida, håller på att svälta o tråka ihjäl!!)

Hade så kul på pruttilitt kvällen! Kör försiktigt!! // Sasha med matte!   



Kommentarer
Postat av: maria

va snäll du är i år malin. Ska du ge sacha julklappen den 23:D haha! Va söt sacha är på alla bilder=) Bästa hunden!!<3<3<3<3 snart kommer du hit då ska vi äta not gott och kolla på film=)

2009-12-17 @ 22:44:46
URL: http://metrobloggen.se/maria9
Postat av: adelia

Ja du hade jag vetat att det såg ut så där i ringarum så kanske jag aldrig hade åkt till pruttilutt....Men så trotasde vi vädret iaf..Synd att du inte kunde komma..Det är på tal om påsk pruttilutt nu..Sacsha ser ut att trivas i snön..Ha en trevlig helg kram

2009-12-19 @ 00:51:52
URL: http://www.nog.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Carro

God Jul på er. Sascha: Hoppas du får många julklappar=D, jag får en del har redan nosat på dem så jag vet vilka som är minas. Kram på er

2009-12-23 @ 21:00:51
URL: http://www.nogg.se/DurbachEdvin
Postat av: Ingela

God Jul!



Ingela med flock

2009-12-24 @ 14:07:23
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: