Matte bara jobbar!

Och det är så tråkigt! Vi hinner inte ens träna något längre och vi som ska tävla den 13 augusti. Tur att våra lydnadskurser börjar snart igen, matte är ju som vanligt lat och seg att ta tag i saker.
 
Vi har faktiskt tränat hos Ingela, i fredags var vi på en allmänlydnadskurs och reptera några grejor från mina yngre dagar. Det behövdes kan ja säga, tog ett bra tag för matte att minnas va som gällde, ja stirra på henne i en evighet innan hon kom ihåg att dra fram leksaken och kampa med mig. Och det var en massa "nya" förare, Nancy den förädaren har bytt ut älskade Rakel mot Anja och gullungen Mogge von Fjant. Får förhoppningsvis träffa Rakel någon annan dag, hörde att de var anmälda till tävlingsträningen nästa torsdag. Ja hoppas även att vårt vanliga lilla gäng kommer vara där.

Visst är Junior söt i sin nyklippta päls, nej det är ingen luzern, det är en underbar cockerhanne!

Ja hoppas att Eve ska få ledigt snart så att vi kan gå eftersök, matte behöver röra på döfettet. Tänk på alla stackars enbenta blödande rådjur och älgar som ligger där ute och väntar på oss, such. Matte har jobbat 6 dagar på raken nu så hon orkar inte göra så mycket när hon kommer hem, duscha och sen bara självdö i soffan. Så får se... hon jobbar imorgon, Ullared på tisdag (och ja får inte följa med! hon påstor att ja mår bättre av att vara hemma och vänta på stormatte än att sitta och vänta i bilen. Något om värmeslag, syrebrist och plötslig död, översättning, matte ska ha kul utan mig!) 
Sen jobbar hon igen på onsdag, men på torsdag ska hon egna sig helt och hållet åt mig! Vi ska tävlingsträna och träffa hela gänget!!! Eller hur!!?? Sen jobbar hon hela veckan, GRÅT, SNYFT OCH BRÖL!!! Men snart så är sommarschemat slut och matte är dess värre mer eller mindre arbetslös, (är så lycklig, matte kan ägna all sin uppmärksamhet åt mig istället, vem bryr sig om att hon inte får in några penger, vi kan väl överleva på vår kärlet(;)

Nu måste ja sticka, vi ska ut och kissa!

Puss på er alla mina älsklingar// Sasha   



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad skådar mitt öga!? Vilken snygging!! Matte tjatar på husse att han ska anmäla mig till en cockerutställning,AnnCatrin har erbjudit sig att betala anmälningsavgiften. (tror dom driver med oss) Matte skulle vilja se när en domare ligger och vrider sig i skrattkramper på plan.(förstår inte varför han skulle göra det!? Dom begriper inte att jag är en man i mina bästa år med något kort frilla.

Matte hälsar att ni ses på Torsdag,är visst Bonanza som ska träningstävla för första gången. Jag är obildbar säger matte så jag får väl göra det jag är bbäst på skälla,stjäla mat och vila mig i form inne i soffan. Kramizar

2009-07-27 @ 08:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: