Ich bin krank

Ja mår inte så bra just nu, (kan det bero på att matte stoppa upp en temp upp i häcken?) Ja började i går morse med att spy runt sjutiden, orsakade panik hos små mattarna, spyde även på eftermiddagen och tänkt matvägra på kvällen men matte använde sina valpögon på mig så ja bestämde mig för att äta (ja hade ingen anning om att även människor kunde ha valpögon.)

Men nu i morse så spyde a flera gånger på raken och matvägra trots mattes valpögon. Hon försökt även med godis, men ja la mig på det istätllet (va då?! ja behövde en kudde) Vi skulle ha tränat i dag, matte såg framm imot det, vädret är perfelt och vi har inte varit i väg sen för förra onsdagen, matte ansåg att vi kunde stanna hemma för det var en stor chans att mitt höglöp börjat då och hon ville inte sabba för de hanhundsägare som skulle finnas där (ärsch, bra träning tycker ja. om det inte är ja så är det en annan tik några mil bort.) 

Men till sak, matte ringde Ingela och bad om råd, och som svar fick hon en massa dålig tips. Matte skulle svälta mig och bara ge mig A-fil, (någonsin hört något sånt dumt.) sen så skulle ja ta det lungt hela dagen, inget anstängande, (låter inte fullt så dumt) men sen... sen så fick matte ett hemskt tips!! HEMSKT!!!! Hon skulle ta tempen på mig, på mig.. tempen...   (tack Ingela, men kom ihåg att hämden är så mycket ljuvare, hehe...)


Trots den hemsak upplevelsen kan ja berätta att ja hade 37,7 i temp och att det var HEMSKT!!! Men en fördel är att matte är en riktig hönsmamma och tycker så synd om mig!!! Hon tror att hon kan dölja sin oro men ja kan allt se rätt igenom henne!!! Tydligen så ska matte ringa veterinären om ja inte blir bättre (eller, gulp, värre!)
 
men vi får väl se, just nu ligger ja och sover i ett hörn i lägenheten. Ja hoppas att ja blir bättre snart, om inte för min skulle så för mattes, hon kommer inte kunna slappna av på hela dagen utan kommer sitta och titta till mig så att ja inte blir sämre.

Ja ja, förhoppningsvis så kommer vi träffas nästa onsdag!! Och Ingela, tack för hjälpen (viss del av den i alla fall)

Till alla sjuka djur, undvik tempen!!!

Ich fühle mich so schlecht// Sasha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: