*SUR*

Imorse kl halv 7 väckte matte mig för att föra mig till min sjukterapi. In till sörping, parkera vi veten (skrek NEJ!!! i mitt huvud.) Vi gick förbi veten o vidare längst huset för att sedan gå in genom den vänstra dörren. Där var ett stort rum med massa nya dofter o en främmande människa.
Ja blev av med kopplet o fick fri tillgång till rummet o medans matte svara på alla frågor fick ja korn på en massa godis. (kyckling o fisk smak, *dregel*) Ja fick gå fot o även trava fot för att hon skulle få en bättre blick över min hälta. Hon sa att det såg jätte bra ut!! Benet var lite varmare än det andra men de skilde inte så mycket i muskelraturen, vilket ger två alternativ. Alternativ 1: mitt ben är jätte bra, alternativ 2: ja ha inga muskler alls i mina bakben. (vet inte va ni tycker men ja föredrar alternativ nr 1.)
Hon ville även klämma lite på mig o det ser ni gillade ja inte. Matte försökte hålla mig i halsbandet medans hon tafta! Tillslut så släppte matte mig o kommendera stanna, hon kom ifull med att ja skulle vara stilla så länge matte inte hängde i mitt halsband o skickade dålig energi till mig. Sen gjorde vi samma sak på lådan, en stor fyrkantig låda/säng med mysiga filtar på. Vid det laget hade ja stressat upp mig lite så det tog ett tag innan matte fick mig att lägga mig ner på rätt sätt o att stanna kvar. Men efter det momentet kände ja mig mera avslappnad o protestera inte ett dugg när matte ledde in mig i en mystig glaslåda. Borde väl ha annat något när matte inte förljde med in o att öppningen stängdes igen efter mig.

Ja stod där lite osäkert medans matte prata med hon, C, som plötsligt tryckte på en knapp, det börja mullra o blev ännu mera osäker. Så medans ja stod o vela mellan att försöka bryta mig ut eller att tvinga matte att komma till min sida av lådan blev ja blöt om tassarna. O då valde ja att göra något mitt i mellan, ja försökte hoppa över till matte. (Matte är så grym!!!) Hon stoppa mig o knuffa ner mig igen, ja fick massa vatten i näsan o en kallsup. (nämnde ja att det var klor ivattnet...) (ja knuffa inte, hon fick ingen kallsup, vattnet nådde henne bara till magen o hon behövde bara vara där i ca 8minuter.)
(Lysna inte på henne, lita på mig istället.)
Medans ja försökte få bort all vatten ur näsan börja marken röra sig o matte stod o lockade på mig. Hon ville att ja skulle gå, i vattnet, medans ja drunkna...
Man hade ju inget val, gick man inte så hamnade man ju i vägen. Så om ja inte ville stupa på näsan pga att frambenen åker in under kroppen så var det bara att knata. Det var inte så hemskt när man väl fått haj på´t, o ja behövde bara gå i 5 minuter första gången. Vi får se hur länge ja ska gå imorgon.
Ni läste rätt!! Ja ska dit imorgon igen kl kvart i 9.

Ännu en tidig morgon :( Matte hade jätte svårt med att få upp mig i morse. Håller med matte på den punkten.
Varför lägga sig tidigt när sängen är som skönast på morgonen?
Kan sova hur länge som helst, flera timmar!!! Sov ganska mycket under dagen oxå, simmningen tog ganska mycket på en. Måste sluta nu. Ska sova o tänka ut en plan för att matte inte ska skäma ut mig. Vet ni va hon svara när C fråga hur ja var på morgonen? Jo hon svara, Morgon trött, hade jätte svårt att få henne att lämna sängen imorse. Va C mena, var ja stel, halt eller något annat. Inte om ja var en morgon hund. Fy va pinsamt!!

Sov gott alla jyckar där ute!!// Sasha



Kommentarer
Postat av: Carro

Hejhej. Kul med rehab. Vi har ännu inte fått ngt brev så får ringa på måndag till henne. Ska bli kul att se hur Edvin reagerar ;). Kram

2009-11-27 @ 11:18:13
URL: http://www.nogg.se/DurbachEdvin
Postat av: adelia

Hej på er!

Kul att ni fått börja m rehaben.Jag har fått papper men inte ringt än.Hon har ju kasstreringen som inte läkt ä så vi får nog skjuta på dessa besök ett par v iaf.Tack för din omtanke om sorgen..kram o trevlig 1:a advent

2009-11-28 @ 12:19:56
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: maria

Det är MYSS!! Och den 22 kommer du då ska vi kolla på film, äta julgodis och sjunga julsånger för fulla muggar=D

2009-11-29 @ 23:37:35
URL: http://metrobloggen.se/maria9

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: