Vem har världens stoltaste matte då?!?

Jo det har ju ja! Matte går på moln och hon proppar mig full med godis och grisöron (om ni frågar mig så kan hon gärna få proppa i mig ännu mera!) Orsak... jo ja har gjort det igen.

Efter att ha haft tre tuffa dagar med träning och spårning så fick ja min lugna fredag, (ja trodde att ja skulle dö av trissdes.) då båda mattarna jobba och den lilla gick i skolan. Va mer kan man göra när man är ensam än att sova. (hade tänkt att vissa mitt missnöje genom att förstöra lägenheten men lillmatte hann hem innan ja börja.) Vi åkte hem till landet där ja fick leka men matte saknades och när hon väl kom så ville ja vissa min glädje och vet ni hur matte bettede sig!??! Hon brottade ner mig och tvingade mig att sitta kvar på plast medans hon plocka på sig alla mina saker. (bara för att ja stressa upp mig, hoppa non stop på henne och "nafsa" när hon försökte tvinga mig att ligga kvar på marken. För det behöver hon väl inte bli arg eller?) Då ja fick ha en super tråkig/avkopplande fredag trodde ja att helgen skulle fortsätta på det sättet.

Men kl 6.00 ringde mattes telefon och hon massade sig segt upp, ja gissa på att hon skulle till jobbet och låg kvar i min fina rosa säng. Ja såg på medans hon plocka fram kläder och hörde henne gå på toa. Sen kom hon in igen och tog tag i träningsväskan och det betyder bara en sak. Vi skulle ut och ha roligt!! Så det var bara att kliva upp och titta på medans matte fyllde upp vattenflaskor, packa väskan, skärde godis (dregel) och kryssa av från sin lapp. Ja var så pigg och ivrig att ja till och med åt upp min frukost, ja som annars inte äter fören kl 12 nu förtiden. Kl 7,00 tog matte sitt pick och pack och slängde in oss alla i bilen. Som alltid kom vi förtidigt till Sörping där vi skulle bli upplockade av Nancy men i dag var det bara med tio minuter. Ja fick åka med Rakel som beklagade sig över att bli upptvingade så här dags på morgonen och ja var inte sen att hålla med.
Tror att matte sa att klockan var ca halv nio när vi kom fram och genast övergav de oss för att anmäla sig. Det var från början fem anmälda, en i klass 1 och fyra i klass 2 men när vi väl började så hade en i 2an droppat av. Matte tänker -"o va bra, då kan man komma sämst tredje plast." (som ni förstår så har matte inget tillit, hon trodde inte äns att vi skulle få godkänt.) Och som start nr drog matte 1, jepp vi var ut först. Som tur va så började de med klass 1 så att ja hann värma upp matte lite innan.
Hon var så jobbig, hon krävde uppmärksamhet fast det var hundar och dofter ja aldrig stött på förut. Men ja fick ju godis så fort ja tittade på henne så ja kunde gå med på att titta på henne.

Så man kan säga att ja var hyfsat samlad när vi gick ut på plan (vi hade gått fot gjort halt och förflyttade oss i fot till utgångs punkten. Ja berömde mycket på vägen och höll kontakten. Tror ja) tävlingsledaren var trevlig och man fick inte den där "o-herre-gud-ja-måste-göra-allt-hon-säger känslan, (mattes ord, ja följer inte äns mattes order.)

Så klart ni vill veta mina poäng nu och det ska ni få:

Platsliggning betyg 10 poäng 40
Fritt följ vid sidan betyg 7 poäng 21 växlar pos, nosar, ss, slarv avslut (kändes ändå som ja hade bättre kontakt med henne än va ja bruka. Men va betyder ss? Är så ny att ja inte kan alla förkortningar. Slarvigt av slut berode på att i språng marsch hamnade hon framför mig och var tvungen att stanna till mer eller minder. Och ja lyckades få in en lyckoträff. Sasha nosa en gång och lyckligtvis var det precis där min fot hamna. Så hon slutade inte bara nosa, ja fick inte kommentaren "sparkar hunden"!!!)
Läggande betyg 9 poäng 9 Släpar framföring, bra läggande (tror ja gjorde något som gjorde att vi kom i otakt)
Inkallning med ställande betyg 8 poäng 16 sent ställande, bra tempo (har inte lärt mig hennes bromssträcka än. Men hon höll samma fart vid båda inkallningarna!)
Sändande m ställande betyg 9 poäng 27 Dk (hon sprang till höger om rutna, stanna, gick runt rutan och stod bakom, ja ropa stanna, häråt och stanna. HON VAR INNE!!!!)
Apportering betyg 5 poäng 10 slarvig upptag och lämnande (fattar inte att ja fick 5, det gick bättre i gamelby och där fick ja 0. Hon slängde apporten till mig fram ifrån. Ja tänkte där rök poängen men ja vill!! Sa åt henne, nej hämta apport och hämtar, slänger och tuggar och ja tror att ja hjälpte henne in i fot ställning. Men domarns ord är lag:D)
Fritt hopp över hinder betyg 7,5 poäng 15 sent sättande, dk återhopp. (fick säga hopp två gånger, men ska inte hunden vänta med att sätta sig tills man säger till? Segt sättande kan ja tänka mig. Men hon stod ju tills ja sa sitt?)
Fjärrdirigering betyg 9 poäng 18 DK (är inte fjärren enbart DK? Är nyfiken på va ja gjorde för att få dk.)
Helhetsintryck betyg 9 poäng 9 Bra genomfört, trevligt ekipage (ingen kommentar om att hunden lämnar mellan moment!!!!)
Summa 169

Fatta hur stolt ja är!!!! Våran andra tävlan och vi har redan ett 1:a pris!! Det blir tårta till nästa gång! Men en billigare än rysk banantårta!


Tjusigt eller hur!!!


Ledsen, men ja måste skryta. Det känns så skönt att...ja lyckas.
Titta på dennna sötnos


Ni kommer även få höra om va som händer i morgon. Ja uppförde mig idag, var helt exemplarisk så vem säger att ja ska uppföra mig i morgon;)

Oxelösund here I come!!// Sasha



Kommentarer
Postat av: Lotta

GRATTIS GRATTIS va kul,och Sascha man ska inte lyda matte jämt livet blit lite roligare då,fast så klart inte när dem får tag i en, då blir de mindre kul:(...jAJA vi kämpar på med vår sista 1:A pris, matte hon vill så gärna ha det och jag har lovat henna att försöka lyssna nästa gång:)men jag kan inte lova ngt....Kram och ha de bra hopppas vi ses i sörping den 10:e....Lotta o Zebban

2009-09-26 @ 15:45:00
URL: http://www.zebulon.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Jättestort grattis. Jag fick gåsund när jag pratade med Nancy! Fy vad bra ni är!

ss är snett sättande och dk vid fjärren kan vara att du har lite längre handkommando än rösten. Ang apporteringen Gamleby kontra här kan vara domarens syn på saken.

Vilket strålande besked! Kramar till er från en stolt fröken

2009-09-26 @ 16:57:44
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Veronica O SnyggSune

Heja, heja, vad ni är bra, vart ska det här sluta :)

Tårta vad gott

kramiz till er båda o lycka till i morgon.

2009-09-26 @ 21:20:50
URL: http://www.cockergrabbarna.se
Postat av: Storasyster

Stort grattis till klassvinsten och 1:a priset i går! det är ni väl värda! Kram

2009-09-27 @ 15:36:49
Postat av: Thina o hundarna

Hej heja grattis vad duktiga ni är.

2009-09-27 @ 18:07:24
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: nancy

Rakel sänder jättegrattis till kompis Sasha

2009-09-27 @ 18:08:57
URL: http://www.shakimas.se
Postat av: Tuomo Rautio

Hej Sascha...SS är en förkortning av snett sittande vid brevid föraren...jobba på det så blir matte så nöjd så....du hadde en så lång och vacker hals när matte lämnade dig på platsläggande,jag var orolig att du skulle resa dig och leta efter matte men nää du är så duktig...MVH protokollskrivaren för dagen i Motala

2009-09-29 @ 06:50:24
Postat av: Mia

Grattis!!!!!!! Är glad för din och Saschas skull.Pusspuspussspuss från syster din

2009-09-29 @ 11:59:47
URL: http://metrobloggen.se/maria9

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: