Promenad med kompisar o träning


Detta är Sverre, en gentlemans tax som är väldigt snäll mot Sasha (ovavsätt hur mycket hon skäller i hans öra fortsätter han att igronera henne.)
Vi har varit ute o gott i dag, dess värre var vädret inte det bästa så våra mattor gav upp efter knappt en timma. Snön var för jävlig! När man gick åt ena hållet låg snön som en tjockt täcke på ansiktet o när man väl lyckades vända på sig blåste det under svansen, ursch ja hatar när det blir så.

Sonny, min lekamrat som igronerar mina öron skall genom att nosa överallt.

Bilderna är tagna förra veckan då solen var framme. Det var en skön dag, matte drog fram trädgårdsmöblerna i solen och vi satt alla ute o fick i solskenen^^. Underbara dag det var. I skillnad mot idag.

I onsdags var det lydnads dags, det var på ett helt nytt ställe, Jordal. Det var snöigt, regning o en aningen lerigt, men super kul!!! Vi gick igenom del 2 i klass2 programet. Eller, inkallning med ställande, rutan, apport o fjärren. Vi hade inget hopp så det ska vi träna på nästa gång. Vi börja värma upp med ff och det gick bra, ja tappar lite kontakten när matte svänger eller stannar:)
sen så fick Bianca börja gå igenom klass 3 o då passa Lusse o ja på med att komendera varandras mattor. Lite FF, inkallning med ställande (matte hade perfekt röst o ja stanna perfekt.^^) sen skulle vi köra rutan men då bidde det våran tur att gå under tävligsledare, (fröken Ingela.) Vi börja med inkallning med ställande, fin fart fram men matte tappa kontrollen över rösten o ropa Sssstttaaaaannnnnaaa, ett långt ord som tillät mig att springa 5meter innan a:et kom. Så hon måste lära sig säga stanna snabbt men med mjukröst. Irriterad var hon, när vi träna med Sara fick hon till rätta rösten, men det är bara att forsätta att träna.

Detta är min nya leksak, Bää. Visst är han söt:)

Efter inkallning kom rutan o ja sprang in på första försöket, tro det eller ej^^. Men om ja stannat när matte ropat skulle ja ha stått med bakbenen utanför, men nu när matte ropa stanna vände ja mig om o tog ett kliv framåt o stod på så sätt i rutan. Tyvärr så stod ja inte stilla medans matte "hämta" mig utan nosa o klve runt lite granna. Men ja klev in på första försöket^^ Hihi, kul eller hur!!
Aporten gick som den bruka. Ja rusa ut, sprang över apporten o titta mig omkring, tog apporten, trava in, släppte apporten, nosa lite granna tog in den o gjorde en slarvig ingång. Men ja satt rakt när matte tog apporten från min mun. Fjärren där imot, underbart!!! Förra gången ville ja inte sätta mig upp o att ha fröken bakom mig fick mig att tveka lite. Men nu satte ja mig upp på första komandot, hyfsat snabbt o ja la mig inte ner förren matte gav mig kommandot. Men hon använde lite väl skarp röst vid sitt kommandot, så även där får hon träna rösten.
Det är ju så då Sasha har haft svårt med sättandet är ja jämt orolig över att hon inte ska lyssna på mitt första kommande. Så då använder ja en skarpare röst än növändigt. Such, vilka röstproblem man kan ha.

Men i övrigt gick det bra. Roligast var att vi åkte med SnyggSune o Veronica både dit o hem! Alltid lika mysigt att samåka med något.


Tack Veronica o SnyggSune!!!

Nästa gång vi tränar blir på måndag, då ska vi träffas på bruksa i sörping kl 10.00 är det några andra som vill komma^^.

Nej, nu måste ja dra. Mat om 10minuter, hihi, ja har väntat hela dagen på detta!

Doggyfood!!// Sasha



Kommentarer
Postat av: Lorna

Jag ska försöka komma på måndag :)

2010-04-23 @ 07:14:24
URL: http://www.lornahanell.se
Postat av: maria

Tack Malin=D Jag skriver och berättar hur de gick=D Saknar dig med=D

2010-04-27 @ 14:31:59
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: