Mjau ja är en kisse!!

Oops, mitt misstag. Ja är ju en häst, en farabella för att vara mer exakt^^, min färg är inte godkänd än så därför påstor matte att ja är en hund. Men shys berätta inte det för någon!!


Se hur min svans fladdrar i vinden, o min mun är full av gräs:P

Va har hänt sen mitt förra låånnga inlägg, förhoppningsvis inget som kräver lika mycket läsning. Jo i lördags när vi igentligen skulle ut o tävlat får vi i väg med mattes alla syskon o mormor till Hävla. Det var en jobbig biltur på ca en timma o sen så var matte jätte tråkig när vi väl kom fram. Ja fick gå i koppel hela tiden O ja skulle även gå vid mattes sida. Så det var en evig dragkamp mellan mig o matte den dagen. Så klart vann matte.

Det var folk över allt samt bilar, matte höll stenhårt i kopplet o ja inte nosa på något som var längre bort än en halvmeter. Men... ja fick en ny kompis, en cavalier charles spingel hanne på 1 år, han var super snäll mot mig! Ja där imot fick ett av mina tok spel o började springa runt i cirklar o skälla. Så det sluta med att ja nockade till honom med min svans, hihi det ledde till skratt.
När matte o de andra satt o fika kom hon i kassan fram o gav mig en ostmacka, den var borta inom någon minut, hehe. Den var god!!!

Ser ni matte o mig där uppe vid trappan!? Mattes mormor spenderade några somrar med sin morfar o mormor i det här huset. Han jobbade i Hävla i några år o då bodde de i två av rumena i det här huset.

Vi var där i några timmar o hann även träffa några av mormors kusiner. Ja fick även pussa på en annan terrier hane som var väldigt förtjust i mig^^.

Sen så har inte mycket hänt tills i dag. Matte tog fram väskan... då vet man va det är som gäller. Hon försvann ut i någon minut o sen gick vi ut för att värma upp. Klockan, bakingångar, korta inkallningar o annat man värmer upp med. Sen gjorde vi lite ff med godis spott, (ser skillnad på en gång, speciellt om hon ser att ja stoppar godis i munnen.) Vi tränade apport med boll i handen o det går framåt, det är inte perfekt än men vissa av gångerna springer ja över apporten, gör en james bond sväng o tar den o kommer in. Dess värre släpper ja den ibland innan matte ropar varsegod o när matte gjorde en tävlingsmässig apportering gick inte rätt. Istället för att komma in i fot stod ja framför henne o vänta på min boll o när ja väl satt fot släppte ja apporten på mattes fot när hon sa bra. (ho va inte gla.)
O det var någon gång matte knuffade på mig, (minns inte varför just nu) o mitt svar var att ta hennes arm med öppen mun, det bidde MM*XXL, omkullkastad var ja med, ja råkade väl ta tag i mattes arm med mina tassar o satt min mun mot hennes arm när ja var på väg ner. Vart ganska mycket omruskad... (låter värre än va ja skriver, hon bet mig aldrig, men ja gillar inte att hon tar min arm i sin mun. Även om det bara är med framtänderna)

Sen fick ja ligga stilla medans matte tog en lov runt mig o när ja sen fick komma upp tvingade hon mig att hålla mig lugn, BLÄ!!! Men annars kom vi överrens vi två, rutan gick så där. Ja hade svårt att komma in i rutan första gången, så vi gjorde annat o tog ann rutan igen. Tillslut ändan fick matte som hon ville. (som alltid.) Fjärren gick bra, fast matte skulle vilja ha snabbare skiften. Fast just nu är hon gla att ja stannar kvar när någon står bakom mig. Vi gjorde raka inkallningar då ja ibland saktar ner innan ja kommit fram.

Vi ska träna imorgon också, vi vill vara i vårat esse på våran kurs på torsdag.

Måste dra!!

Gnägg gnägg!!// Farabellan Sasha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: