O_o Läget!?



Matte sitter o svär över datan, hihi. Ho e redigt sur på den! Hon får inte upp de sider hon vill åt.

Men gissa va hon har gjort nu på eftermiddagen!!! Hon har spenderat några minuter på sbk:s tävlingskalender sida! Jepp det stämmer, vi är anmälda till tävlingar nu i höst!!!!!!!

Den första är den 18sep i Mjölby, vi har aldrig varit där men vi ska försöka sno storhusses GPS o då kan inte änns matte åka vilse!
Nästa är den 25 sep o på OG Motala, för er som inte vet så betyder OG schäferklubben. (fråga mig inte varför ;P)

Sen kommer den 9okt o då far vi iväg till Simonstorp o dit hittar matte utan några problem!!!

16 oktober hamnar vi i sörping o tävlar där^^ Kul eller hur!!

Sen har vi den 23 oktober o då bär vår resa ner till viken då vi ska (fortfarande) tävla i klass 2.
Våran sista tävling är den 13 nov o även den i sörping. Nu undrar ni säkert varför matte har anmäld till så få tävlingar. Det är ju bara 6st. Men det är så att matte ska börja plugga nu i höst (har en-två lektion varje dag, måndag till fredag.) o då kan hon inte jobba vardagar utan bara helger o då kan inte matte boka upp alla helger. Hon måste ju ha råda att köpa mat åt mig:D

Nu vet ni va som hänt idag, nu ska ja tala om va matte o ja haft för oss tidigare i veckan!! Eller förra veckan kan vi nog börja med.

Måndag: Matte jobba morgon så ja fick en lugn sovmorgon med stormatte o en avslappnad förmiddag. Någon gång efter kom matte hem o strax innan fem gick vi ner till Kalle Kiosken. Där möte vi upp med Sonny o Sverre (glöm inte Lisen!) medans vi gick o nosa o ja försökte få Sonny att leka med mig gick våra mattor tipspromenad. (det gick lika... bra? som förra gången) Vädret beståd av regn, ena stunden dugg för i nästa skyfall. Men det är alltid kul att träffa polarna!

Tisdag: Vanlig promenad med matte.

Onsdag: En underbar dag på alla sätt o vis!!! Lydnads kursen börja igen!! Cockergruppen var än en gång tillsammans!!! Vi haräven fått besök av två nya i gruppen, alltid lika kul att träffa nya hundar!! Varmt välkomna säger matte o ja!! Ja har verkligen slappat nu över sommaren. Framåt slutet av kursen var ja faktiskt trött, o det händer inte ofta kan ja säga! Men vi träna intensivt faktiskt, ff, rutan, apport o fjärren.
På ff delade vi upp oss två o två för att köra 3*2min pass. Matte var inte så nöjde, ja var, hm... för att få mig att se bättre ut, hyperaktiv (inte alls nonsalant!!) Men det gick lite bättre framåt slutet av kursen. Men vet ni va!!! Matte måste älska mig extremt mycket alltså!! Mitt godis beståd i dag av frolic o Ingela tyckte att det var en bra ide att matte börja spotta godis till mig igen. Ja vet faktiskt inte om det är mattes kärlek till mig eller att matte är så noga med att följa "order" men hon stoppa en näve frolic i munnen o börja spotta. Ja gick mycket bättre, men matte måste börja öva på att spotta igen, hon missa min mun hela tiden.
Vet ni va som händer när man stoppar en näve frolic i munnen? Den börjar lösas upp, ja mums...BLÄ!!!!!!!! Det var så jäval äckligt!!! Hela munnen var full av smaken frolic o ja hade smulor i tänderna! SMULOR I TÄNDERNA!!!!!!!!!!!!! Aldrig mer frolic!

En bild på min älskade stora syster!!

Torsdag: Vanlig promenad då matte jobba.
Fredag: En urkul dag kan ja säga!! Vi fick skjus av mattes stora syster o åkte hem till Prinsessan Rakels lya! Där skulle vi träna o matterna skulle prata av sig. Det vart faktiskt mest prat, men ja var ändå jätte trött när ja väl kom hem. Ja vet inte om ni vet det, men matte tror att ja inte kan umgås med andra hundar utan bli hispig o oora flocken ja är i. (beror väl på att Dulle alltid morrar åt mig när ja kommer fram lös^^) Först lät matte mig välja om ja ville vara i köket eller stanna kvar på andra sidan grinden, men efter 5 minuter tvingade hon in mig genom grinden. Mattes syrra hade tre hundar med sig, Jill hade en o Tony Örving var där inne med Nancys alla vovvar. (var lite otäckt.) Men inte lika otäckt som den som satt i stolen, så fort ja försökt komma fram till matte gav han ifrån sig världens tjut. Så hela tiden fick ja sitta längst bort o se på hur alla cockrar fick klappar av matte.


Matte hade även mage att skratta åt mig, de satt o åt paj (som var jätte god!!) när Anja fick spelet o börja skälla. Hon fick snabbt med sig hela flocken o skulle rusa ut i trädgården. O vem satt inte där vid dörren om inte lilla ja, men brydde de sig om det? Nej! Om ja inte rusat iväg så skulle ja ha blivit översprungen, panik liksom!!!!! Men annars var det lugnt, ja blev pussad av Labell o valde att gå ut en sväng då, (vart skulle ja ta vägen. Anja låg under köksbordet så den vägen kunde ja inte ta o så fort ja försökte gå längst väggen gav Oliver ifrån sig ett illtjut. Så tryggheten hos matte kunde ja glömma.) Efter fikat gav vi oss av ner till tränings planet.


Det var kul!!!!
Sen så kom vi till hemresan, det vart lite krångligt då matte... ja det hör inte hit. Men vi skulle ta bussen hem. Syrran kunde köra hem oss en matte var så tagad att åka buss med mig att inget skulle ha fått henne att ändra sig!!
Ja gick bra in o ja hade inte svansen mellan benen. Det ända matte var orolig för var vad ja skulle ta mig till när vi kom till sättena. Hon var orolig att ja, istället skulle sätta mig vid hennes fötter hoppa upp i sättet brevid henne. Men hon behövde inte oroa sig, det fanns inga två platser bak i bussen utan ja fick sitta/ligga i mitten gången. Ja fick till o med berom från de andra som åkte buss o hon som satt framför matte klappade även på mig!!
Lördag: Matte svär massa på jobbet då hon fått reda på att ja börjat löpa^^
Söndag: Inte mycket hände, vi tränade med apporten o matte ville strypa mig massa :D Men hon vann varje gång. Ja kom in med den, men ja blev inte bättre... Hehehe.

Måndag: Matte minns inte va vi gjorde.
Tisdag: Matte åkte till viken o kolla schemat inför skolstarten. Annars vanlig promenad. Jo något nytt hände. Ja fick åka i storhusses bil, som tills dess varit pälsfri^^, men matte hade handduk så ner hårningen blev minimal. Men till sak, det var meningen att ja skulle sitta på golvet vid mattes fötter. Men, det är så att ja är en cocker i förklädnad o då en riktig knähund. Fast matte sucka o stöna gav ja mig inte förren ja var helt uppe i hennes knä, där låg ja så skönt o bara njöt. Matte njöt också, fast det sa hon inte högt. Matte hade även ondare i halsen o huvudet öma.
Onsdag: Skulle ha haft skit kul om det inte vore för matte. Så det blev en slappar dag i stället.

Torsdag: DET ÄR I DAG DET!!!!!!!!!!!!!!!!
Matte har jobbet lilla mellan 17-21 o innan dess tog vi en blöt promenad med Sonny o Sverre. Sonny var lite mera intresserad av mig i dag än vanligt. Men när han väl kom i full med att han inte kunde nosa mig i baken tappade han snabbt intresset. Men kul var det!!!

Nu måste ja dra!! Måste sova lite. Matte jobbar imorgon också så hon måste defenetift (?) sova!!

Good night peopel!! //Sasha



Kommentarer
Postat av: adelia

Underbar läsning:)Det var ett tag sen du blogga men detta är ett bra sätt att ta i fatt på;)Kul att du anmält till så många tävlingar,ja förstår att det blir mkt sen.Vad ska du plugga förresten,det fram kom inte?Tråkigt att hon ska löpa nu men så är det m tikar.Men kör på till höst nu.Vilken härlig dag ni hade hos Nancy;)Det ser ut att ha varit solsken iaf.Hoppas vi ses snart.kram

2010-08-27 @ 07:12:39
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: