Kurs o stretching

Åååå läget alla hund polare!!?? Ja har haft en sådan kul dag i da. Den började med att ja fick åka i framsättet i Ingelas bil, alltid lika intressant. Lite trångt vart det när ja kom i full med vart vi var på väg och ja insåg att ja satt vänd åt fel håll. Men det var lätt ordnat... fast matte fick tydligen lite kramp i benet. (men vem bryr sig, delar från Cockergänget var där!!!^^)

När matte släppte ut mig sprang ja genast bort för att hälsa (skälla.) (hälsa!!!) på de andra, ja hörde en röst ropa på mig i bakgrunden men... Rakel var där så ja lyssna inte. Sen kunde ja höra rösten tydligt, men då hade fröken rört mitt koppel så då vågade ja inte röra en muskel. (ja är så mesig, hihihi!)

Sen släppade ja ner matte på träningsplan, efter att ha retat Lusse med min löpdoft^^. Där värmde vi upp med lite fritt följ o klockan. (matte är snart 23 o hon får fortfarnade hjärnsläpp när hon ska ställa upp sig.) Efter det fick vi göra våran första platsliggning på 3månader. Ja är så mera stabilare än va ja var förut. Fast vi gjorde ju klass1 o det är ju först när matte blir osynlig som ja brukar bli orolig. Men så klart vägrade matte kravla sig över snövalen för att komma in bakom planket. O så fanns det tydligen ingen bra snöskyffel för att kunna gräva sig fram. (Ursäkter, ursäkter.) Matte o ja tränade lite på rutan o det märks att det var ett tag sen vi träna med det. Ja har glömt bort va rutan är för något, eller vart den ligger. Koner är inte en ruta i min skalle.


Men ja lyckades göra matte nöjd flera gånger. Vi tränade även på lite fritt följ o matte är sssååå super gla, hon tycker att ja tar mera kontakt än tidigare. O hon blir så gla!

Träna på att stanna vid inkallning, matte vet inte hur hon ska göra, när vi tränar är det på korta avstånd, pga mitt ben, o matte använder en låg mild röst när hon säger STANNA. Men när vi tävla o hade jätte avstånd vrålar matte, o när hon har sådan röst skillnad kommer ja veta när ja måste stanna (annars blir ja manglad) och när ja kan rusa förbi o passa på at nosa lite bakom mattes rygg.

Apporten åkte fram o matte önskar att vi än en gång var i klass1. Där skulle ja få en 10 i betyg, tuggar inte, rullar inte o har ett bra grepp samt håller kvar den tills matte tar den i från mig.

Sara i repris^^


Vi fick även vissa Fröken va vi mindes av fjärrdirrigering. (screw you matte!!) Skrek ja o vägra sätta mig upp. Så då tog fröken över, lite nervös vart ja men hon hade köttbullar... o med mutter kommer man långt. Så nu ska matte "kasta" upp mig från läggandet^^
Sist gick vi igenom hoppet, ja fick hoppa med tre plankor, fint hopp utåt (fast fröken stod bakom oss.) ja hamnade lite ut åt vänster (mitt håll alltså.) men inte lika långt ut som ja bruka, matte behövde bara säga sitt en gång o inte använd DD. Snyggt hopp tillbaka o snygg ingång!! Mohaha, ja rockar!!

När matte o de fika fick ja dela bil med Rakel, de har en sådan mysig bur som ja fick ligga i. Tack Rakel o Nancy!! De vart bjudna på LP2 tårta o PIZZABULLAR!!!!!!!!!!!!!!!!! Super gott!!
Såklart var matte super noga med att strecha mig innan de tog rast o när vi kom hem igen.

Tack Marie för att vi fick åka hem med dig! Det betyde mycket!!


Måste dra o kissa nu!// Sasha     


Kommentarer
Postat av: LOTTA OZebban

åh vad vårligt de var här::))så skönt att det går framåt för er///Kramen Lotta

2010-02-28 @ 22:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: