En tur i bilen, lydnad o morr!!

Idag har ja varit inne i stan o fikat med familjen, eller, ja fick sitta o titta på medans de andra åt. (inget nytt på den fronten.) Men det var kul, massa nya dofter o massa nytt att skälla på, (o orsaker till att få skäll^^)

Men igår hände de massa saker, en vis sak lämnade matte ut på facbook o vi har väntat hela dan på att polisen ska komma o hämta matte för djurmisshandel^^

Men innan dess var matte i sjunde himlen. Vi tränade nämligen.
Vi gjorde klockan som vanligt o efter det tog matte fram apporten. Ja sprang bra ut o stanna 2sec vid apporten sen tog ja den o sprang tillbaka. Inget tugg o lite rull, men ja satte mig fot utan några DD, julafton med tugg på leksak. Men matte gjorde inte varianten med leksaken i handen redan från början, fröken vet va vi menar. Matte har inte tålamod att vänta ut mig, för när hon har boll eller Mr Röd i handen kan ja stå o stirra på henne i evigheter. Vi kanske kan ändra på den taktiken? Such, varför ska det jämt gå bra när man är hemma eller när alla står med ryggen imot än?

Sen så satte matte upp Rutan o satte mig ca 5meter bort, hon stegade fram med bestämda kliv o väl inne sa hon med lite barnslig röst, -Rutan Sasha! Rutan!!! Sen så gick hon raskt tillbaka till min sida o sände mig!
Klockrent! Sprang långt in, matte klicka, ja svängde runt, matte vråla BRA!! o slängde godis till mig! Det var julafton!! Sen ställde matte upp på lite mer än 10meter o gjorde samma sak. Gissa va som hände, ja stanna framför rutan o vänta på godis, matte gav mig en till chans o med världens fart rusa ja rätt in i den. Matte ropa STANNA o det var precis va ja gjorde! Stod mitt i rutan o blick stilla medans matte kom i mot mig, sen sa hon varsegod o slängde godis till mig!! Två perfekta rutor o man ska sluta när man är på topp!

Några lägande undergång o även det gick bra, kan fortfarande lägga mig lite snett med fram delen, MEN... ja rullar inte med höften!! Hurra för mig! Vem vet, ja kanske kommer ligga kvar på platsliggningen nu när ja inte störs av mitt knä!! Hurra!!
Lite ff o ja höll bäst kontakt när matte hade godis i handen.
Inkallning med ställande, ja va ska man säga. Lite väl långa stannande, kommer troligen tappa farten då ja vet att ja snart ska stanna. Men det är bara att träna, träna. Ingen är perfekt, fatta va tråkigt det skulle bli om man redan kunde allt. Lite utmaning måste man ha!!

Men matte var väldigt nöjd, väldigt nöjd!!! Vi får väl se hur det går imorgon, om ja är lika duktig när vi har publik! Om inte så får någon gömma sig i skogen o filma oss medans vi tränar ensama på plan. Sarah, ställer du upp eller^^

Sen bidde det kväll o dags för kvällsmat, då gick allt åt helvete.
Matte klappade på mig medans ja åt, (vet inte varför ja gjorde det.) o sen närmade hon sig mitt huvud o hon kände att hela ja stelna till. Matte tänkte först dra bort händerna, men sen tänkte hon: -Va fan, va kan hända?
Jo, när hon börja klappa min mun kunde hon höra ett dovt morrande, (första gången hon morra åt mig vart det blankt i skallen i ca 5sekuner innan hon blev manglad.) Men den här gången slet hon tag i min mungipa blände på mig o slände omkull mig med en massa låga svärdomar. Men lät hon mig ligga där? Nej, hon skaka om mig o dängde mig i golvet, (gissa om det var otäckt.) Mina öron låg platt mot huvudet, svansen mellan benen o skräck i blicken. Så fort ja lyft på huvudet var matte där o tryckte tillbaka det i golvet. Mina mungiper var långa o ja slicka min nos. Ja fick ligga där ett bra tag, (säkert inte tillräckligt) o när matte lät mig komma upp igen fick ja äta maten från skålen när hon höll i den. sen ställde hon ner den o ja fick äta upp allt med mattes fingrar i skålen. Ja stelna inte till o gjorde inga ljud förutom smaskande.

Matte gjorde om samma bravad i morse, ja vände bort huvudet i början men åt sen med god aptit med mattes händer i matskål o runt min mun.
Gjorde ja rätt? Eller ska ja "angripa" problemet på ett annat sätt?

Hoppas att vi ses imorgon på kursen, matte mår inte så bra. En liten förkylning o hon har haft feber. Men hon kommer kämpa som ett djur!!

Morra inte på era mattor//stygga Sasha    



Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha du skriver så härligt!! Jag tycker du gjorde rätt vid maten. Med den typen av hund du har så kan man gå på henne så pass. Nike går det med men inte med Viska! Hon får ju absolut inte morra där precis som du själv skriver.

Kramen

2010-03-30 @ 21:59:09
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: