Aaaaa!!

Solen skinner o fåglarna kvittrar o vad gör vi? Matte är inomhus o städar!! Strädar!! När det nästan är 30grader varmt här! Such, hon prioterar helt fel, (eller något^^) Hon försöker få mig att gå ut på tomten utan att hon följer med ut, men ja är en schäfer, ja har för f*n vall i blodet. En riktig vall hund överger aldrig sin flock!!! Men matte har lovat att vi ska ta en tur när hon kommit längre med städningen.


Hihi, detta är en gamal bild, det saknas en pokal:D.

Igår hade vi lydnad på förmiddagen, det gick bra tyckte ja. Våra mattor fick välja ett bra moment o ett dåligt moment. O min matte valde läggande under gång o rutan. Vi fick startnr 2 o innan vår tur passa vi på med att träna rutan. Matte la en bolll bakom rutan o ja hade skit bra fart ut i rutan, dess värre lyssnade ja inte på matte när hon ropa STANNA, så nu ska matte ge mig MM när ja inte lyssnar på stanna ordet. När det väl blev våran tur började vi med det moment vi kunde bra.
Läggande under gång, inga problem där inte. (därför valde vi det som vårat bra moment. Duhuu) Ja var snabb ner o hoppa inte med baken när ja skulle sätta mig igen.

Rutan, matte hatar det momentet, ja gjorde som ja alltid gör. Rusar fram åt höger o sket i rutan helt o hållet. Andra skicket gick super där imot, men man får ju inte två chanser på tävling. Men vi har ju inte tränat så mycket hemma med rutan så vi ska fortsätta med våran plan med leksak bakom på träning. (de får göra va de vill, så länge ja får mitt godis o leksak.)

Men vi stack hem tidigare igår. Efter sitt o ligg i grupp slängde matte in mig i bilen o brummade iväg. Varför? Jo det åska, dt mullra redan när vi börja kl halv 11, men inga blixtrar o långt imellan mullrena. Men efter ligg i grupp såg matte en blixt långt bort o hon kunde inte längre dölja sin panik. O hon vill ju inte att ja ska bli åksrädd så hon valde att åka hem. Tyvärr gav åskan matte huvudvärk resten av kvällen så hon valde att skippa spåret på kvällen. Hon är så vek ibland!!

Måste dra, om ja vill ut o vandra måste matte få städa lite mera o hur lätt är det när matte måste skriva på mig^^

Soliga kramar// Sasha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: