Ja saknar min stamtavla!!

För om ja hade en stamtavla så skulle ja ha så mång titlar!! (inte för att ja vet va de heter) Men ja skulle ha LP1, det skulle stå att ja gått ett godkänt anlagsprov o ett godkänt öppenklass.
Jepp ni läste rätt!! Ja har gått en öppenklass prov i viltspår o vi fick GODKÄNT!!!!!!!!!!! Hihi!!! Måste ju erkänna att det inte gick super, men ja fick godkänt!

Så fröken, vi har ett problem:/ Ja... ja har... hm, ja börjar nog från början.
Matte o ja åkte iväg med den halta S ner till spår 13 o när ja vart utsläppt ur bilen slåg allt slint, (hm, kallas det så) matte fick nästan tvinga mig att gå fram till S, ja var jätte mesig^^! Hehe... inte blev det bättre av att han följde efter oss iskogen. Ja var hel flum, ja gick några steg o vände mig sedan om till S, inte för att vänta in honom eller så, utan för att se till att han inte va för nära. Även när ja tappa spåret ville ja inte gå till honom för att se om ja kunde hitta spåret där.
Om man följer människospår så finns det en ganska stor chans att det finns en leksak i slutet.
Så matte är lite orolig, hon vet att min pappa är rädd för sin egen skugga o min mor var mentalt instabil, så vem vet hur min hjärna fungerar. Kan man bli psykist instabil när man blir äldre? Hur stoppar man det? Matte vill inte ha en hispig schäfer, hon är orolig att hon inte skulle klara av mig. Så vi vill ha massa hjälp, massa träning med folk bakom mig!!!

Nu till det roliga!!! Vi glömer att ja va mera fokuserad på S än på spåret, vi glömer att ja släppade matte upp o ner för berg, under o igenom en massa grenar och fokuserar på det braiga i stället.

Ok, det är söndag morgon, halv 8 åker vi iväg till fårsum där matte tog en stund o snacka med de andra. Nu var det så att matte skulle börja jobba kl 11 så vi var tvugna att gå vårt spår så fort som möjlig. Under de 20min de satt o prata fick matte reda på att i dag var sista gången på spårkursen. Matte vart ledsen, vi hade missat vår chans att gå för domare. Trodde hon iallafall... det var nämligen så att vi skulle gå domare idag:/ Matte var inte mentalt förbered för detta så lite panik fick hon. Vi har aldrig gått ett osnitzlat spår för o matte litar inte på mitt lokalsinne riktigt. O S hade problem med sitt knä o kunde inte böja knät ordentligt så matte kände massa sympati när han var tvungen att ranta upp o ner, under o över berg samt träd. Vi har inte fått pappret i handen än o ja kommer inte ihåg riktigt va det stod. Men de första vinklarna o raksträckorna gick åt skogen, men bloduppehållena*2 klara ja galant, återgången, som ja alltid sabbat förut, gick ja igenom utan att matte äns märkte att den var där. De sista vinklarna o raksträckorna gick där imot bra, fast det visste ju inte matte, hon tyckte att ja vimsa runt i skogen. Men hon hade ju ingen aning om vart spåret gick så hon fick ju lita på mig vilket ledde till lite... röda ilskna märken längst armarna efter alla hängande grenar. Vid skottet reagerade ja lite mera än förra gången, men ja tog upp spåret igen utan några problem.
Så till sak! Ja fick GODKÄNT!!!!!!!!!!! Hurra för lilla mig!!!!

Nu tar vi fredags kvällen, den regninga, sollösa fredags kvällen. Vi tävla i sörping då o det var väl inte riktigt våran dag o då menar ja inte bara vädret.

Så här såg lilla Rakel ut när vi tävla i motala. Hon skulle ha sätt lika dan ut om hon tävlat i fredags.

Fast vi hade tur, det vart någolunda uppehåll när det vart klass 2s tur. Matte hade dragit nr 5 men efter lite avhoppningar (pga spöööregn!!) så kom vi ut som 4. Nu är ni säkert nyfikna på mina poäng!! Det är ja med faktiskt, matte har jobbat hela helgen o inte haft tid att berätta för mig.

Platsläggning 10 40 (hon låg kvar utan några problem!!^^)
Frittfölj 7 21 Sent sitt, växlar sido pos, nosar, tränger i vänster sväng, brister i kontakt.
Läggande 7,5 7,5 Nosar, ngt långsamt läggande
Inkallning med ställande 10 20 Trampar (vi fick en 10 hurra hurra hurra!!!! STOLT GLA!!!!!!
Sändande med ställande 8,5 25,5 extra kom (hon sprang för fort o ja sa stanna för sent. Sen fick ja dirrigera in henne i rutan.)
Apportering 7 14 tvekar, extra kom
Hopp över hinder 0 0fel ställning, tjuvar åter hopp, i slag (blä!!)
Fjärrdiringering 0 0 flyttar mer än 2längder (2 längder? Hon satte sig upp en gång o kom sen in i fot. Pucko!!!)
Helhet 7 7
Summa 135

Ja är skit nöjd!! Ja menar 10p på inkallningen!! Hurra för oss (igen!!)

Ett bra veckoslut!! Får se hur denna vecka tar sig. Tårta på ondsag i alla fall^^ Vi måste fira ett LP1 som våran älskade Lorna o Bonanza fick!!!
Grattis till även Lotta o Zeb som fick ett första pris i klass2!!!

Lilla Sara när vi tävla i Sörsjön!
Kram på er alla// Sasha



Kommentarer
Postat av: adelia

Hej hej!

Tyckte ni var så duktiga på tävligen i fredags,,Jag visste inte att om man inte hade stamtavla så får man inte titlarna..Märkligt,jaja vi vet ju att ni har det och så är det bara ett pris kvar till II:an med:)så ni är lika duktiga med dom som har stamtavla..ses onsdag..kram

2010-06-01 @ 10:50:30
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Thina o hundarna

Klart som korvspad att du får titlarna när du har dom. Det enda du inte kan bli är SE LCH utan du får nöja dej med LP elit. Sök genast så kommer titeln med ett brev på posten. Du måste ansöka om titeln du får den inte automatiskt. Om du inte vet hur du gör hör av dej. Hur det är med viltspår vet jag inte men lydnadstitlarna får du.

KRAM Thina

2010-06-13 @ 21:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: