Klass 3 träning!

Läget allesammans!

Min vecka har varit bra än så länge. I måndags träffade ja Lisen o vi tog en runda med vovvarna. Tisdag var en slappar dag, förutom att ja hade naturkunskap. (Vilket går bra faktiskt. Fast ja har ingen aning om hur det kommer gå på provet nästa fredag.) Sen kom onsdagen, min absoluta favoritdag! Först hade ja engelska men det var det som kom efter åt som gör dagen till min favorit!!

 

Lydnads träning!!!!!

Ja går upp extra tidigt på onsdagar så att ja ska hinna göra godis o packa klart så att ja kan dra så fort ja kommer hem. den här onsdagen fick ja även ta med våran LP2 tårta, (som var en kladdkaka med marsipanroser, hemma gjorda:D)

Ja skulle vilja lägga ut lite bilder på den o från tävling/träningar. Men datan vägrar ta imot dem just nu. Hur gick träningen då i mina ögon?! Ja den gick JÄVLIGT bra!!! Är super nöjd med min lilla bäbis som gjorde de nya momentena jätte bra!!

 

Vi delade upp oss i grupper o ja vart ihop parad med Susie o hennes vovve. vi skulle börja med att träna treans fritt följ i fem minuter. Det gick jätte bra för Susie, bra kontakt o följsam hund. Ja skippade stegförflyttningar, vändningar på stället o sakta marsch, så... vi gjorde ett klass2 fritt följ fast i fem minuter. Vi tränade alltså uthålligheten. Ja vart väldigt förvånad, hon orkade igenom allt ihop o hon höll kontakten nästan hela tiden. Hihi, vi gjorde även ett kort sakta masch, Ingela fick oss att träna på sådant när Sasha var valp o hon kommer fortfarande ihåg det :DDDD

Vi fick även testa på sitt under gång, Sasha sätter sig snabbt (tror ja) men hon sätter sig lite snett ut med baken. Men det kan väl lika gärna bero på att ja gör något med min kropp/axel när ja ger godis. Även något för mig att träna på ;)
Hopp med apport kom med under första rundan. Vi fick dela upp momentet, del ett var hopp ut o hämta apporten o ja fick vissa vägen tillbaka. Del två är att sätta henne på ena sidan hindret med apporten i munnen o kommendera hopp med visning av ingång. Även det klarade hon bra.

Sen kom fikat, ja hoppas de gillade min tårta :)

Omgång två innehöll rutan :DD. Ja ska springa in i rutan med bollen, lägga den i mitten o trava tillbaka o skicka Sasha, inte ropa Bra, varsegod eller stanna. Utan vänta tills hon tar bollen, då ska ja ropa BRA!!!

Även rutan ska man dela upp, del ett beskrev ja ovan, del två kommer nu; Lägga Sasha ner o ställa mig typ 20-30m framför, gå rakt fram, ca 2m framför svänga höger/vänster, gå ?m o sen svänga in till utgångs punkten. Det ska ja träna på så att Sasha vänjer sig vid att ja får imot henne utan att hon ska göra något.

KUL!!!!!!!!! Det är jätte kul att börja med nya moment, det är först då man upptäcker hur tråkigt det är att hålla på att tragla samma sak om o om igen. Ja ska väl böjra träna med vittring pinnar. Gömma en pinne o få Sasha o hämta den. Får se om pappa hunnit såga upp mina pinnar :D

Ska även byta till vinterdäck ni imorgon när ja kommer hem från skolan, ska besikta bilen på måndag o då är det bra om bilen inte leker kängeru när man kör 30km O_o Men ja ska även passa på o fråga pappa om ja kan få ta lite virke o ev bygga ett hopp hinder o så ska ja träna!!!

Lycka till alla som tävlar i helgen!! Ja ska till viken o hoppas att min bäbis ligger kvar på platsen!

Måste sova nu! Ska till skolan o sen hem o byta däck!!

Natt natt//Malin
Ps. va tycker ni om min nya hemsida?!!! Ds



Kommentarer
Postat av: Lorna

Tårtan va kanon god! Klart att hon kommer ligga kvar på platsen !! Vi kör så det ryker som vanligt och har en kanondag med alla Team Ingela ekipage. :))) Kram

2010-10-22 @ 08:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: