Matte har hittat en hund!!

Som ja skrev, matte har hittat en hund som hon vill ha. En gråvit lurvertuffs som heter Sprocket, någon som känner igen denna hund? Han har väl funnits i typ 28 år och matte anser att han ska vara min förebild. (Pff, troligt!)


Matte anser att han är hysterisk rolig!! Ja vet inte om ja kan hålla med,


I dag har vi tränat, trots värmen. Bara lite, matte ville testa något som hon funderat på. Gruppmomenten, ja har ju börjat med att rulla när ja ligger.
Så hon funderade på att ändra kommandot. Istället för stanna, som används i massa andra ändamål, tänkte hon använda Stay. Men det kändes inte bra. Sen tänkte hon använda samma kommando som i sitt i grupp, men hon är orolig att ja ska få för mig att ja kan ändra skinka även i sitt.
Svåra beslut att ta. Så vi tog en tid och försökte träna in plast, nos på marken, och det gick väl bra. Matte satt precis framför mig och använde klickersen. Men det är nog ett projekt som måste hållas på med länge. Men vi ska ju fortsätta träna tills ja blir för gammal.
Vi körde apport, matte kasta kort och sen så fick ja gå fot med både trä- och metallapporten. Matte var nöjd med mig. Så klart körde vi ff med grisöra i mungipan. (snacka om koncentrerad hund, tack för tipset Anne, Ska snart börja med ostbågar.)

Nu så ska ja lägga mig i solen och bara njuta att ja har en gräsmatta!! Måste passa på innan åskan kommer ;)

Krami krami// Sasha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: