Jag tar över!!!

Matte skriver bara om tråkiga saker som ingen vill veta något om, så nu tar ja tillbaka bloggen. Den är ju trots allt döpt efter mig, Sashaschafer.

Lillmatte fotade mig när ja hjärnstormade.

Kan börja med att skriva om att ja är så olycklig just nu!! Ja är hos storhusse och det sprang förbi ett rådjur och ja får inte ge mig av efter den... han, den ganska ung pojke som inte fått lära sig att undvika ställen som luktar hund.
Förutom denna tillfälliga olycklighet så har den här dagen varit super. Ja fick nämligen äntligen träffa Sonny, min pojkvän, och hans bror Sverre och det var super kul!!!! Ja fick två presenter från bröderna också, en gul, rund pipleksak som passar perfekt i munnnen samt en grön sköldpadda. Just nu så är den gula min favorit.


Matte har börjat träna in helt nya saker med mig, uppletande (eller va det nu heter).
Matte och stormatte trampar runt i en större ruta och slänger en massa saker runt om kring sig och kräver sedan att ja ska städa upp efter dem.
JAG!!! Det var inte ja som stöka till det och sen så har de nerver att bli sura när ja lämnar rutan och nosar efter mera normala saker. Men visst... när ja väl kommer in med saken så får ja en näve godis (och de undrar varför ja går upp i vikt, hehehe).

En sak till som vi tränat mycket på är vittringsmomentet, ja förstår inte riktigt detta moment heller. Matte ger bort en pinne som hon haft i ficka, i typ en vecka, som ja sedan ska leta reda på bland 5 andra pinnar. Visst så är det kul att gnaga på pinnen på vägen tillbaka och få en massa godis, men ja fattar ändå inte.
 
(bara så ni vet, för att förhindra att matte ska ta tillbaka bloggen, så är ja tvingad att berätta lite om våran träning. Inte mitt val.)

Frittfölj är helt ok tycker ja. Ja går lite som ja vill, tittar på allt och alla samt nosar på alla blommor vi passerar. Matte där imot är inte så nöjd, hon vill tydligen att ja ska gå och titta på henne hela tiden. E ho dum elle?? Vem orkar hålla ögonkontakt i mer än två sekunder? Matte brukar muttra en massa om att hon är för snäll och ställer för låga krav. Hon anser tydligen att hon ska kräva kontakt och koncentration. Ja anser att matte ska vara glad att ja går någolunda vid hennes sida och inte bestämmer mig för att leta reda på Rakel eller någon annan polare.

Det där när man ska sätta sig efter X antal meters gång gillar ja inte. Det spelar ingen roll hur ja gör, matte klippa alltid till mig i bakhuvudet. Spelar ingen roll hur många gånger hon säger att hon inte gör det med flit, ja hör hur hon flinar där hon går.

Sen så har vi inkallning med massa rop på vägen. Vet ni hur förvirrande detta moment är för en hund?
HIT!!! STANNA!!!!!!! STANNA SA JA!!!!!! HIIIIITTTTTTTTT!!!!! LIIIGGGG!!!! HIIIIIITTTT!!!
Bestäm er någon gång, vill ni att vi ska komma, eller vill ni att vi ska stanna? Väldig förvirrande om ni frågar mig.

Rutan är fortfarande ett mysterie för mig, matte tjatar om denna ruta och blir bara mer och mer irriterrad på mig. Bara för att ja tittar åt fel håll. MEN... efter att matte visat mig vart rutan ligger så hittar ja den utan några problem. Ja får till och med för mig att stanna inne i rutan och inte rusa förbi den.

Sen kommer apporten som matte slänger över ett hinder. Alla vet att den snabbaste vägen är; ut och hoppa över hindret, ta apporten och rusa tillbaka på sidan av hindret. (matte kan ju inte kasta riktigt rakt den stackarn.) Men den är inte lika rolig att tugga på som vittringspinnarna, där imot är den fortfarande, ibland, roliga att slänga med.

Metallen är BLÄ!!! Visst så gör ja va matte säger och med ett snabbare tempo än för. Hennes tjatande har lönat sig!!! Och, bara för hennes skull, ibland så undviker ja att prata med metallen när ja greppar den. Sen så måste ja tydligen jobba på min fart när ja ska tillbaka, matte vill inte se kommentaren "tempot" på metallen.

Grupp bild från spårning med Ingela.

Vittringen har ja skrivit om, men matte vill säga något;
Hon blir bara bättre och bättre!!!!

Fjärren där imot går i vågor, men ja är bara 4 år och har många år kvar på mig att bli lydnadschampion!!!

Sasha over and out



Kommentarer
Postat av: Ingela

Härlig läsning! Vi tänker på dig!

Kramar

2011-05-22 @ 21:29:27
URL: http://www.ostanvindens.se
Postat av: Storasyster =)

Hej lillasyster! Klart Sacha lånar ut bloggen även när du skriver om tråkigheter. =) Vi som läser bryr oss om dig, hur du mår och känner. Jag tror det är bra att skriva av sig. Alla sätt att ta sig igenom den process du tvingas igenom tack vare din/familjens förlust,är bra. Alltså även att skriva och blogga. Ena dagen kanske du vill skriva om Sacha, nästa om Matthias, nästa om din sorg. Vi som bryr oss klarar också att läsa om dina tråkigheter, inte bara det som är roligt. Annars är vi, vännerna inget att ha! Många kramar till dig och fina Sacha!

2011-05-22 @ 23:57:35
Postat av: Storasyster =)

Hej lillasyster! Klart Sacha lånar ut bloggen även när du skriver om tråkigheter. =) Vi som läser bryr oss om dig, hur du mår och känner. Jag tror det är bra att skriva av sig. Alla sätt att ta sig igenom den process du tvingas igenom tack vare din/familjens förlust,är bra. Alltså även att skriva och blogga. Ena dagen kanske du vill skriva om Sacha, nästa om Matthias, nästa om din sorg. Vi som bryr oss klarar också att läsa om dina tråkigheter, inte bara det som är roligt. Annars är vi, vännerna inget att ha! Många kramar till dig och fina Sacha!

2011-05-22 @ 23:57:48
Postat av: Storasyster =)

Roligt att läsa om Sacha! Men vi som bryr oss om dig, dina vänner, klarar även att läsa om dina tråkigheter, din sorg och dina känslor.Och vi bryr oss om dig vare sig du är glad eller ledsen. Och jag är säker på att Sacha lånar ut bloggen om Matte känner för att skriva nåt själv =). Det är bra att skriva och rensa huvet så fortsätt, vare sig det är tråkigt elelr roligt. kram

2011-05-23 @ 00:02:50
Postat av: Storasyster =)

Jaha, det blev två versioner. Trodde det ena kom bort. Men men, det grundar sig i en god tanke iaf!!! =)

2011-05-23 @ 00:03:53
Postat av: Veronica

Hejja Sacha vad du är bra, ja matte med så klart !!!

Vi måste träffas på bruxa snart igen ;))))

Kramizzzzzzz

2011-05-26 @ 09:57:58
URL: http://www.cockergrabbarna.se
Postat av: Sara & Lusse

Duktiga sashsa som spårar så fint! kanske vi kan spåra ihop nån dag? Lusse tycker de e super kul plus att han gillar söta sasha! ;)



Kramis!!!

2011-05-30 @ 17:20:12
URL: http://sarabroms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: