Krama mig

för jag är en söt kanin!! :D

Idag har ja haft kul!! Vi sket i promenaden runt skogen idag utan hoppade in i bilen och drog iväg. Ja fick även ha på mig fina lila täcke idag!
Vi åkte till Örebro brukshundklubb, men när matte såg att det stod en bil på deras parkering valde hon att stanna på schäferklubbens plan. (Ja är ju en schäfer!)

Det var halt på parkeringen och ja var väldigt glad att bara matte var där, (ja var inte så graciös när ja landade;>) men ja var snabbt uppe och låtsade som inget hänt.
Medans ja gick på upptäcksfärd satte matte upp rutan mitt på plan, svor över att båda apporterna ligger kvar i lillmattes bil och hur hon skulle få mig att vara mera uppmärksam under FF.

Vi värmde upp med ingångar och lite FF, jag var hyfsat uppmärksam, det var bara rutan som lockade en aning. Efter lite tänk så valde matte att hoppa över;
* Hopp (hade inget hinder och det var helt fel underlag!!)
* Apporterna (fel underlag att hoppa och apporterna är i Ringarum)
* Inkallning med stå och ligg (fel underlag, men lite korta, raka ingkallningar fick vi till)

Efter uppvärmningen gjorde vi rutan och matte var jätte glad, första gången sket ja i att matte ropa stop utan fortsatte lite längre. Men de andra gångerna (från alla fyra håll) gick jätte bra. Matte blanda mellan att låta mig stå kvar, ligga kvar samt gå hela gången utan att kalla in mig.

FF gick förvånadesvärt bra, matte stoppade in godis i munnen så min uppmärksamhet var riktad åt rätt håll. Ja var följsam och matte använde klickern så hon lyckades beröma mig vid rätt tillfälle!!

Cockerkärlek!!!

Vi körde även vittring, första gången gick väl inte så bra, men matte tog på sig skulden. Det var längesen vi träna det momentet och matte valde att köra tävlingstil.
Ja fick gå ut tre gånger och det var bara rena turen att jag tog rätt sista gången. Så matte gjorde om det hela men på närmare håll. Det gick super bra (lite synd med allt tuggande tycker matte).

vi gjorde lite små övningar och så fick ja leka lite med min boll. Sen så åkte vi hem igen där matte åter igen fortsatte städa. (Hon är fortfarande inte klar)

Nej nu drar ja!!! Måste få matte i säng så att hon inte ligger kvar hela morgondagen!!

Kram Sasha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: