Reaktion på fästing kanske?

Matte muttrar något om ett veterinärbesök på måndag (om de kan ta emot oss).
Bara för att jag har ett "sår", två ev tre fistlar på baken. Hon överdriver, bara för att jag är segare än vanligt (det är 40grader och jag är som vanligt när vi går på promenad) och hon tycker att jag är lite stel.

Så här är det, jag ser något litet (ett sår) kollar upp på internet och plötsligt så lider Sasha av cancer, våteksem eller borelia. Det kan aldrig vara något litet och enkelt, nej! Alltid det värsta och största som jag kan hitta.
O när jag hittar ett fel så ser jag miljoner andra symtomer som egentligen inte är där. Utan jag "hittar" sådana som passar in på sjukdomen jag tittar på.
Det är faktiskt väldigt jobbigt att alltid känna så. Svarar inte familjen när man ringer så har det genast hänt något. Man tänker inte längre - H*n har glömt telefonen. H*n är nog på toa. H*n hann inte svara.
Utan det är, kört av vägen, blivit överfallen. Jobbit!!! O när det ringer någon vid "fel" tidpunkt, tex. mamma ringer förmiddag när hon annars ringer kväll, så är hjärtat i halsen och man tänker genast - Vad har hänt?!!
Väldigt jobbit!!!!!!!

Jag tog över bloggen igen... det börjar bli en vana. Sasha börjar och jag tar över. Stackars liten, får aldrig prata ut om sina problem ;)
Men jag har också saker jag vill prata om. På onsdag har jag prov i termiologi. Kan ni översätta detta till svenska?
Fracturae brachii (flera benbrott i armen)
Fissura linguae (sprickor på tungan)
Sådant ska jag lära mig. Jag tror fissura är sprickor, annars så kan det vara reptura. Hm, kanske ska fortsätta plugga.

Gör du det matte så kan jag fortsätta skriva. Fast de flesta har väl tröttnat efter att ha läst ditt!
Jag har ju faktiskt inte så mycket att skriva om. Jag har fått en egen hemsida, den är jätte fin! Med info om mig och matte. Titta in på den vet jag!!
http://hundidiot.minhundsida.com/startsida
Min hemsida!!

Moff moff på er alla!! Sasha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: