Skumma drömmar...

har jag haft i natt. Eller en skum dröm, men det är den ända jag kommer ihåg ;)
Jag var hemma hos pappa och Lellan åkte iväg med Simon (Ja, Mias Simon) och Mia var inte så glad över detta. Sen så åkte jag, Mia och Pontus till Örebro, Mia körde och hon åkte över Börrum. Efter vi åkt förbi skolan så kom det ut någon ifrån skogen (det var mörkt och han var strålande vit). Han viftade med händerna och såg skräckslagen ut. Det var snö ute och han halkade och försvann in i skogen igen. När vi väl kom dit så såg vi att han fick stryck av ett helt gäng. Vi fortsatte köra men jag försökte ringa 112. Det gick inte så bra då min touchscreén inte fungerar när jag drömmer. Jag försökte slå 112, fick då allt från 119, 211, 999 mm men aldrig 112.
 
Efter en stund kom vi till en större väg då Mia och Pontus säger något liknande:
- Nej ursch. Stackars henne.
- Ja, precis så hade det hänt med Mimmi.
 
Jag ser sen att det ligger en blåklädd kvinna längs vägkanten. Hon är uppenbart död och jag säger:
- Den här gången får du ringa polisen Pontus.
 
Plötsligt har jag Mia i baksätet då lampan över dörren irriterar henne, den lös inte som hon vill. Nu kör ingen bilen, men det gick bra ändå. Tror att jag fick ta över där. Det skulle kunna förklar hur vi plötsligt var uppe i skogen och bland en massa hästar. Ett brinnande stall fanns det också och då vi inte ville vara i vägen gick vi där ifrån.
 
När vi kommit en bit hittar någon (nu vet jag inte äns om jag är en i gänget eller bara en åskådare), ett träd med ett x antal lik runt om och invuxna i trädet.
 
Nästa stund är vi hos några människor som låter oss stanna där ett tag. Men när vi är där så kommer polisen och vill prata med de, något om liken vi hitta. Vi gick och gömde oss i rummet intill och planerade att hoppa ut genom fönstret och springa. Men först så skulle vi säga hej till polisen. (Smart eller hur!!) Så vi fick åka iväg i polisbilen. Tror de skulle köra hem oss.
 
Men så klart stannade vi någonstans och fika. Vi gick iväg en bit och pratade. Sen så satte sig Mia, Pontus och jag tror Lellan sig vid ett träd med en sjö i bakgrunden. Plötsligt sätter någon av dem en hand på en hand som sticker ut från trädet. Alla tre vrålskricker och skricker ännu högre när de ser antalet lik som ligger inbäddade i trädet.
 
Polisen, samt polishundar, kommer rusande och vi visste att vi var illa ute. Hittat tillsammans med en massa lik (igen). Hade bara turen att i samma veva dök en hel utter familj upp ur vattnet och sprang över de som satt vid trädet. Nu skrek de igen och rusa undan. Tack vare uttrarna så gömdes liken under löven och polisen trodde att det var därför de skrek. Sen så hittade hundarna liken och jag vaknade.
 
Så såg min natt ut ;) hur såg eran ut?!
 
Idag åkte jag (med buss) till Ica och handlade. Jag köpte adventsljusstakar, pepparkaksdeg, NonStop :P till mitt pepparkakshus, mera klet och höstlöv till den. Hyasinter inköptes och mossa til ljusen och blommorna. Hihi ser fram emot nästa helg då det blir julmarknad och julpyntning (och städning... yay)
 
Kram på er alla!!
Malin


Kommentarer
Postat av: maria

haha rolig dröm=P

varför har du en bild på en tjej och en häst på andra inlägget?

2012-11-24 @ 18:51:22
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: