Debut i rallylydnad!!

Kl 6:00 tvingade jag mig upp från soffan och började packa Sashas tävlingspåse.
Sasha märkte genast att det var något på gång och gick bredvid mig hela tiden.
Gisses vad mörkt det var på morgonen, har blivit bortskämd med Örebros ständiga tända lampor. Men möte inga djur och ytterst lite bilar på vägen. Körde ju så klart sakta då det var blött ute men jag kom ändå i tid (så klart långt innan jag skulle vara där)
 
Väl på plats möte jag MH som skulle tävla i grupp A, hon frågade varför jag redan var på plats då min grupp skulle först börja tävla efter kl 11.
Ups, trodde att alla skulle vara på plats kl 9. Så det var bara att vänta och titta på andra som tävla.
Innan det blivit min tur hade jag blivit både frusen, trött och ryggen börja öma.
Men jag hade kul då det var trevliga tävlingsdeltagare.
 
Jag var först väldigt nervös men efter ett tag slutade jag med det. Vet inte om ni är medvetna om exakt hur mycket energi det går åt att vara nervös.
Man är liksom helt slut efter bara några minuter. Då är det skönt när man kan intala sig att sluta var nervös.
Men helt ok var jag inte fören jag lämna banan. Först då kunde jag andas och ville då gå in igen på banan och köra ett till varv.
 
 
De flesta tyckte att banan var lite svår, men jag ansåg att MH:s bana verkade svårare, den var full med slalom och spiraler. Våran bana såg ut så här:
*0 - Start
Sasha var jätte seg med att sätta sig vid min sida. Pinsamt faktiskt!!
*1 - 360 grader vänster
 Jag anser att det kunde ha gått bättre till, Sasha hade lika svårt att koncentrera sig som när vi tävlar lydnad.
*2 - 270 grader höger
Ingen kommentar från domaren. Var ganska nöjd med Sasha, men jag måste nog vara lite mera uppmärksam med hur när jag går skylten.
*3 - Sitt, ligg, gå runt
Ingen kommentar från domaren. Hon var lite väl långt framför mig när jag stannade, annars jätte nöjd, snabbt ned och låg stilla tills jag sa fot och gick.
*4 - Sidosteg till höger
Ingen kommentar från domaren, men det kunde se snyggare ut. Eller, det gick bättre än förväntat :D
*5 - Helt om vänster
-1 poäng Sk, japp Sasha hamnade efter
*7 - 1,2,3 steg bakåt
-2 poäng Sk och bris Sasha försökte nocka mig med sin nos, ja ramlade nästan baklänges ;)
*8 - helt om höger
- 2 poäng nos och sk
* 9 - sitt framför, höger ingång, framåt
- 7 poäng Sk och pos samt bris Jag fick tragla med att få fram henne.
*10 - 270 grader höger
-2 poäng Sk och nos
*11 - sitt, spring
Haha, ingen kommentar från domaren!! Heja oss!!!!
*12 - Sväng höger (fortfarande springande)
No coment!!! Yay me!!!!
*13 - Sitt, stå (sen spring)
Här blev jag diskad då jag sprang förbi skylten :/ skyller på nerverna!!
*14 - 270 grader vänster (Springande)
-4 Sk och bris
*15 - enkel slalom, höger ingång (gående)
No coment!! Yay us!!!!!
 
Fick - 3 på helheten
Och en kommentar från domaren:
Matte jobbar mjukt och trevligt. Synd på missat moment.
 
Om jag inte missat skylt 13 och inte fått mer än -4 så skulle jag ha klarat det!!! Om jag inte fått något minus alls så skulle jag... VI fått behållit 74 poäng och vi skulle ha åkt hem med en grön/vit rosett :D
 
Jaja, vi tar det nästa gång. Förhoppningsvis kommer det att bättre då jag (förhoppningsvis) inte är lika nervös utan kan fokusera mera på Sasha.
 
Nu ska jag plugga!!
 
Kram på er alla!!
Malin
Min bebis LÅG och sov hela vägen hem, det tog på hennes krafter kan jag säga!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: