Min andra rallylydnadstävling.

Ja, hur gick det...
Vi blev diskade, igen :/ Men nu så har jag lärt mig lite mer och nästa gång ska jag inte bli diskad!!!!!
 
Sasha var duktig, bara de vanliga "felen", typ okoncentrerad och lite seg. Men med tanken på att vi gick upp kl 6 och våran tävling inte började fören kl 13 så tyckte jag ändå att hon fungerade bra.
Fokusen utanför planet var, (som vanligt), oklandrigt, men så fort vi klev på plan så förlorade jag henne.
Sasha lyssnade inte, fick före och nosade lite.
Efter halva plan piggnade hon till och gick lite väl långt framför mig.
 
Men detta gav mig endast 13 poäng av drag. Så det som fick mig att bli underkänd var vad som hände vid första skylten. På den stod "stanna-sitt-gå-runt" och jag fokuserade väl för mycket på skylt nr 2 "front-höger-ingång-framåt"... gjorde alltså fel.
Men nu har jag lärt mig att man kan göra omtag (konstigt ord) ch det kommer jag göra nästa gång när jag tävlar. För det skulle inte förvåna mig om jag gör samma misstag nästa gång också!!!!
 
Vill även meddela att vi fick mycket mindre avdrag den här gången, bara 13 poäng (+ 10 om jag gjort omtag)
Så, om  jag skärper till mig och börjar läsa skyltarna så skulle vi bli godkända!!!!!
Så, fy Malin, fy!!!!!
Skärp dig nu!!!!!!!!
 
Så nu är frågan, vart ska jag ställa upp nästa gång? Det måste bli innan sommaren, Sasha är ju inte här med mig då. Känns lite dumt att ställa upp på tävling då eller hur ;)
Ska kolla runt lite.
Men först plugga!
Jag har en plugg date imorogn med A och J.
Tur att Sasha fick massa igår, för idag så blir det en slappar dag för min Baby.
 
Kram på er alla!!!
Den irriterade rallylydnadsföraren!!!


Kommentarer
Postat av: maria

Du är jätte duktig!!

2013-04-24 @ 19:52:14
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: