Underbar helg med sol och aktiviteter.

Lördag.
Solen har skinit hela helgen och jag har bara njutit.
Igår så åkte jag till Marieberg för att köpa en kamera (det var pappas present) men fick lite problem. Jag ville nämligen ha lite tillbehör, en försäkring (då jag kan vara klumpig ibland), ett minneskort (för jag trodde min gamla kamera, med minneskort, var hos mamma... det var den inte) och en liten kameravätska.
Dock blev summan lite högre än vad jag hade på kortet just då. Men bara med typ 150 kr, så jag började ringa runt. Min älskade familj som verkligen ville hjälpa mig (det hörde jag) men vissa var på resande fot och andra lever som en själv (slutet av månaden liksom, hur mycket lön har man kvar då :D)
 
Så efter samtalen tänkte jag - Jaha, jag får väl ta delbetalningen då.
Men icke sa nicke. För att få delbetalning så var man tvungen att köpa för minst 1500 :/. Så jag började plocka på mig lite flera varor (filmer) och gick sedan till kassan för att ficka delbetalningen.
- Am, det måste man ta med en försäljare.
Svarar hon i kassan.
Så in igen för att hitta en försäljare, första personen jag möter svara att hon in kan göra sådant men pekar på en annan snubbe.
Han är jätte hjälpsam och skriver en massa på datan och ringer sedan ett samtal.
Tydligen så måste man genomgå en prövning.
Och jag klarade den inte :( Var tvungen att ha med mig ett anställningsintyg. Så det hela slutade med att jag åkte hem med en försäkrad kamera utan minneskort.
 
När jag väl var hemma satte jag mig ned och kolla instruktionsboken för min kamera och kom i full med att jag var tvungen att ha ett minneskort för att kunna ladda upp batterierna. Då jag hade planer för söndagen (och ville ha med kameran) så fick jag åka upp till stan för att köpa ett kort på "Tekniska Magasinet" :D.
4 timmar senare var min kamera fulladdad.
 
Söndagen,
Idag hade jag stora planer, men tack vare min oförmåga att komma ihåg "oviktiga" tider så blev den inte alls som jag tänkt.
Men.... jag är inte ledsen för det.
Tanken var att jag först skulle på öppet hus på Örebro katthem (http://www.orebrokatthem.com/) och sen till Karlslunds herrgård för en musikkväll och en rundtur på gården.
 
Jag visste att rundturen började kl 15, precis efter att musiken var klar med sitt. Trots detta kopplar jag inte att för att detta ska fungera så måste musiken börja kl 14 vilket innebär att typ 1330 bör jag åka från Våghustorget. Men... så dags var jag på väg till katthemmet. När kl var 1515 så stod jag och vänta på bussen till Karlslund och det var först då jag kom i full med klockan och dess betydelse... eller något sånt.
Så jag missade hela Karlslund :(
Men jag var inte ledsen, inte ens arg. Eller, jag skällde lite på min hjärna för att den inte kan koppla tid på papper till tiden i verkligenheten. Men jag var så nöjd med min dag så jag sket i det.
 
Katthemmet då <3
Det var lite svårt att hitta, det låg mitt i ett lägenhetsområde (källaren) och hade inga stora skyltar.
Men duktig som jag är så hittade jag det (tack hitta.se ;D)
Det var faktiskt ganska många människor där, så jag som inte var intresserad ); av att adoptera fick ett varmt välkomnande och fick sen strosa omkring på egen hand.
Det stod klätterställningar överallt som nåde från golv till tak och det låg katter lite här och var.
Jag hittade lite avsides en sköldpaddsfärgad katthona som tittade på mig med ena ögat.
Jag sträckte fram min hand och hon nosade lite men gjorde inget som fick mig att ta mer kontakt, så jag gick vidare. När jag väl vänder mig om igen så ser har kissen hoppat ned från sin "piedestal" och kom för att gosa med mig.
 
Hon följde sedan efter mig där jag gick runt och hon ville leka med mig. Tyvärr så var hon inte lika pigg när andra människor kom och hon valde tillslut att gå undan.
Om jag letade katt så skulle hon ha blivit min <3.
Det är ju djuren som ska välja sin människa eller hur :) och hon valde mig!!
Vet inte vilken dag, men det blir katt :D.
 
Kram på er alla!!!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: