Toppen dag!

Torsdag kväll och jag är nöjd med vad jag uträttat.
Lellan och jag åkte iväg till centralbadet för att motionsimma. Vi var i den polen i c.a 1 timma och c.a 40 min i "äventyrsbadet", undrar om man kommer känna något imorgon :D Jag vet att jag kommer vara tröttare i kväll. Det är något som jag ser fram emot. Att få gå och lägga mig trött!!
Misefisen skulle också följa med men älskade Filippa har blivit sjuk och då fick mamma stanna hemma. Och då hon var sjuk så kunde vi inte åka hem till dem för att hälsa på. Har inte sätt Filippa sen vi firade Mias födelsedag. Har inte sätt Filippa på en månad!!!!!
 
När vi väl badat så lämnade Lellan mig hos vårdcentralen Cityhälsan södra så att jag kunde få presentera mig samt få papper påskrivna.
Stället var både större och de hade flera läkarsekreterare än vad jag först trodde. Samanlagt 9 sekreterare var av 6(?) var heltidsanställda. Det satt två stycken nere i receptionen och 6 stycken på övervåningen (2 i varje rum)
De var allesammans väldigt glada att träffa mig och jag kände mig väldigt välkommen!!!
Nu måste jag bara skicka iväg praktikplanen, men det gör jag imorgon.
 
Lellan fick vänta lite längre än planerat på mig, men efteråt åkte vi till Hageby och åt mat på Tacobaren. Vi åt natcho(?) de lux och det var jättegott!!!!
Sen for vi hem för att ta hand om Sasha som varit ensam i 1,5 timma (mamma åkte till jobbet halv 12)
 
Nu:
Sasha ligger och sover på mattan, så även då hon inte fått någon direkt hjärngympa så är hon nöjd med dagen som varit.
 
Ååååå, igår såg jag något!!! När Sasha och jag var ute på sista kissrundan (host*straxinnantolv*host) så såg jag något!!!! Först så reagerade Sasha på att det prasslade i snåret en bit bort. Andra gången hörde jag ljudet och stod och stirra i flera minutrar på busken. Jag skulle ha skitit i det om Sasha inte stirrat lika intensivt på busken. Tillslut ger jag upp och börjar gå tillbaka till lägenheten.
Prassel...
Sasha och jag stannar och stirrar... inget förutom mera prassel... tystnad
Vi börjar röra på oss igen.
Prassel
Nu står vi stilla i 5 minuter.
Plötsligt... en rörelse... en svart skugga rör sig bort från busken
Sasha säger inte ett ljud utan följer skuggan med blicken.
 
En räv? Nej, den är för stor. En varg? Nej, den är för liten... och för mörk, den var liksom HELSVART.
Sen så är den borta.
 
Efter att ha pratat med mamma så har jag nu kommit ifull med att det är snubben i snickeriets hund. Enligt RYKTEN (har alltså inga bevis) så släpper han ut sin hund om nätterna så att h*n får springa fritt i byn.
Hur han vågar göra detta vet jag inte, sen kan det ju vara så att hunden smiter ut. Men jag vet att hunden varit ute på byn förr så man tycker att han borde ha lärt sig.
Dels för att hunden gett sig på andra hundar (en som jag känner till i alla fall) samt om den blir trängd så angriper den (vilket nästan alla hundar gör.)
Det första jag gjorde imorse var att ta med Sasha för att kolla spåren (detta var innan jag prata med mamma) och jag kom ifull med att det inte var varg eller räv, spåren var fel liksom. De spåren jag hittade var en hund och jag kunde (på våran eftermiddagspromenad) att h*n gått runt prästvägen (heter den så?).
H*n har alltså korsat "stora vägen" två gånger, oroar sig inte ägaren? Hunden är svart!!!!! Den syns inte under natten!!!!
Tänk om h*n mötre en människa med hund? Visst, jag har (gissar) fått för mig att hunden är ganska feg, den gick ju inte till angrepp igår. Men den har gett sig på andra hundar och känner den sig trängd så bits den.
Hur fan kan ägaren släppa ut sin hund sådär.
Hoppas att någon hittar h*n och lämnar in den till polisen, ägaren vågar inte hämta den och så hittar den ett nytt hem!!!!
MEN KOM IHÅG, JAG HAR INGA BEVIS. ALLT DETTA ÄR SPEKELATIONER!!!!!!!!!!!!!!!
Och så är det skönt att få skriva av sig ;)
Saknar dig Pärlan <3
 
Kram på er alla!!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: