:S

Sitter i bilen och kör i rusningstrafik.
Ser plötsligt i ögonvång något sväva i ögonhöjd bara några cm ifrån mig.
 - Jäklar, jag har fått in en fluga i bilen. Är min första tanke. Tänkte göra som man alltid gör med flugor, vifta bort den med handen. Men innan jag hinner så långt så tar jag en liten längre titt på den.
- Hm, 8 ben och har den hänger ifrån en tråd... Ok, få inte panik, få inte panik, få inte panik...
Jag har alltså en spindel hängande i ögonhöjd bara några cm i från mig O_O. Modig som jag är så tog jag tag i tråden och lyfte bort den till passagerarsättet medans jag muttra min mantra.
- Få inte panik, få inte panik, få inte panik.
Detta hände mitt i Linköping :( Så fort jag kände något röra sig i nacken eller på huvudet så slog jag till (har många blåmärken och bulor), dock var det aldrig spindeln.
 
Så jag har 3 alternativ just nu.
1. Den är kvar i bilen.
2. Den följde med väskan upp och letar efter ett hörn i hallen.
3. Den sitter på mig just nu och skrattar åt mig.
 
Inte så förtjust i spindlar, men jag känner ju ett flertal som delar mina känslor.
 
Jag ska snart gå ut med Sasha, men vad jag ska göra sen är jag lite osäker på. Antingen ska jag gå och lägga mig eller fortsätta plocka lite då Lellan, Mia och finaste Filippa kommer imorgon och då vill jag att det ska se någorlunda bra ut. Har gjort ordning en blomhörna och har nu mera plats i fönstren = måste stanna till i Ikea eller annat och köpa massa blommor!!!!
 
Så, om ni inte redan hört så har jag fått en fast tjänst på Akutmottagningen i Linköping, den börjar 1 januari och jag är så glad!!!!
 
Så imorgon när mina systrar kommer så ska vi fira med att jag bjuder dem på mat på Blå stjärnan :D
 
Nej, nu måste jag göra något!!

Kram på er alla!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: