Nya husdjur :D

Har jag skaffat idag!!
Jag har ju nu sedan 2 veckor haft ett akvarium med växter i som bara väntat på at bli fyllt med fisk!!
Nu har det hänt!!
Idag när jag jobba så berättade min kompis och kollega att hennes malar hade fått bebisar och om jag var intresserad så kunde jag få 2 stycken :D.
Gissa om jag ville det!!!!!!
Så efter jobbet åkte vi för att hämta mina malar, en halvvägs bestämde vi oss för att åka till Djurkompaniet först så att jag kunde köpa några andra fiskar till mitt akvarium.
 
Väl där så informerade jag dem om att jag skulle få malar och de informerade mig om att jag borde vänta några veckor. Tydligen så var chansen stor att de skulle dö inom några dagar om jag satte ner dem i vatten som saknar fiskbakterier. Så jag valde att vänta med malarna.
I stället köpte jag 3 stycken guppisar. Alla är hanar, orsaken till det är för att jag inte är direkt intresserad av att avla och så är hanarna vackrare i färgen.
 
Jag har försökt fota mina bebisar, men de vägrar liksom vara stilla ;) Så jag snodde lite från nätet, bara så att ni får ett hum om hur de ser ut :D
Jag har en med blå stjärt som jag bestämt heter Blue. Han är inte lika blå
 
Sen så har jag en som har gul stjärt med svarta prickar på, han heter Old Yellow.
 
Den tredje är röd med svarta prickar på, Big Red.
De är inte exakt som på bilderna. Men hyfsat lika :D
Ja, jag vet. Det är inte så unika namn... den ända jag är 100 på är Blue. Yellow och Red kommer kanske få byta namn.
Mina små bäbisar, de är så livliga och just nu äter de massa alger som blivit på mina växter.
Jag märker redan att Blue föredrar att vara ensam, medans Old Yellow och Big Red.
 
De i djuraffären sa att jag kunde köpa nästa omgång fisk om 2 dagar. Få se om det blir så eller om jag väntar en vecka. Men jag vet inte vad jag vill ha. Om jag ska ta malen då eller om jag ska köpa en sån där rödfisk. Eller om jag ska köpa fler guppys och sen några zebrafiskar.
Jag ville egentligen köpa zebrafiskar, men tydligen så kan de vara mobbare. Till och med bita sönder andras fenor. Så de sa att om jag ville ha zebra så fick jag ha ett mindre antal av dem en de andra.
Så vi får se :D
 
Kram på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fina!:) får komma och titta någon dag:)

2014-07-09 @ 23:31:28
URL: http://MariaSofiaKarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: