Nyopererad hund

Det är synd om min Sasha idag! Hon är nämligen nyopererad.
Igår gjorde hon något hos syrran, hon smet upp i skogen i typ 2 sekunder och när hon kom ut så haltade hon på... ja, jag sa höger fram, Mia sa höger bak medans mamma sa vänster bak.
Hon halta mindre framåt kvällen och då jag inte mådde bra själv så rusade jag inte in till Valla den här gången. Främst för att jag anser att om det är leder så är det Sörpingveterinären man ska till!!
Han tog en tid, sa att hon halta på vänster bak och höger fram. Så spruta i baken och in på röntgen. Där klämde han lite och kom fram till att hältan höger fram berodde på att hon kompenserade. Det var alltså vänster bak som krångla.

Så det var bara för mig att åka hem medans Sasha opererades :(.
Krister berättade att det fanns en gen hos hundar som gör att de lättare får problem med sina knän. Detta innebär att hon kan på en enkel koppelpromenad plötsligt kan få en knäskada.
2009 opererade hon höger knä och Krister sa att denna skada var till nästan 100% likadan som den förra. Så i värsta fall har Sasha denna gen :(.
Men jag hoppas bara att Sasha haft otur :).
 
Så nu blir det koppelpromenad i 14 dagar tills suturtagningen, sen därefter får vi se vad Krister säger.
 
Kram på er alla!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: