Byte av arbetsplats.

 
Japp, på måndag är det min sista arbetsdag i Linköping :(. Så från och med onsdag kommer jag att jobba på Norrköpings Akutmottagning. Men oroa er inte, jag har tysnad plikt!!! Får inte än säga:
- Mamma gissa vem jag träffa på jobbet!
Nepp jag håller käft, lovar :D.
Ser fram emot det samtidigt som jag inte alls ser fram emot det. Jag trivs ju i Linköping, mina arbetskamrater (i gruppen och vårdpersonalen). Blir nästan tårögd när jag tänker på att det är "sista gången" jag träffar dem :(. Mina älskade jobbarkamrater <3. Ni undrar säkert varför jag byter jobb. Jo det ska jag berätta, fast den är långtråkig och onödigtvetande. Så... om ni inte vill läsa om mina problem så hoppa ner till efter bilden med den elaka hästen från Öland!
 
Jo det hela började egentligen redan när jag kom in på skolan i Örebro :D. Japp så långt tillbaka är det.
När jag flyttade dit så var min tanke: - När jag är klar med skolan så flyttar jag hem till mamma och letar jobb och lägenhet.
Men fick ett sommarjobb i Örebro efter skolan: - När jag är klar med sommarjobbet så flyttar jag hem till mama och letar jobb och lägenhet.
Plötsligt fick jag ett jobb innan sommaren ens börjat: -Ok, när jag jobbat klart i Örebro så flyttar jag till mamma, jobbar och letar lägenhet.
Innan sommaren slutat hade jag en lägenhet: - Ok, jag blir klar med jobbet i Örebro, flyttar till min lägenhet och börjar jobba...
 
Ni som känner mig vet att min familj gått igenom något väldigt tufft, något som än idag kommer att forma oss <3.
När jag väl flyttat in till Sörping så mådde jag inte så bra. Jag hade levt på frasen: - När jag är klar med skolan så flyttar jag hem till mamma och letar jobb och lägenhet.
När detta inte blev av så kunde jag inte slå mig till ro. För när man upprepar samma sak om och om igen så börjar man tro på det. I mitt fall så var min kropp och hjärna inställd på att flytta hem till mamma. Så, även jag bodde i en egen lägenhet så väntade jag fortfarande på att flytta hem till mamma. Jag minns att jag satt på soffkanten på kvällarna, ungefär som att jag när som helst skulle resa mig upp och gå. Detta blev Sasha lidande av, för även hon satt på spän och rörde sig så fort jag rörde mig.
En cirkel eller spiral kan man väl jämföra det med :)
Jag mådde dåligt och då mådde Sasha dåligt. Men hon reagerade mera fysiskt. När hennes mage pajade (vet fortfarande inte helt varför) så gjorde stressen att hon inte kunde bli frisk. Och när hon blev inlagd i oktober och november så måde jag sämre. Jag tror att jag mådde bättre i december så när Sasha blev inlagd den 31 december och min bergodalbana som varit på väg uppåt stötte på en brant oväntad nerförsbacke.
Då jag hade mått bra en period så kände jag av för första gången att jag faktiskt inte mådde så bra som jag trot. Jag gick till och med till vårdcentralen och fick diagnosen stress (larvigt tyckte jag! Men... de hade väl rätt)
Jag var så trött/stressad att jag inte ens julpynta 2013. Jag som älskar mina julgrejor. Men hela tiden var jag beredd på att packa ihop och flytta.
Det var väl först efter nyår som jag på riktigt börja slappna av i min lägenhet. Jag köpte till och med en blomma :D. Det var väl det som fick mig att slå mig till ro. När jag började köpa saker till min lägenhet. När jag insåg att jag faktiskt inte skulle packa ihop och dra vilken stund som helst. 
Men jag märkte mer på Sasha att hon inte klara stress lika bra längre. Så för hennes skulle måste jag bo kvar i Sörping. Dels för att hon känner sig hemma i lägenheten och stan men främst för att vi har hundvakter här som hon känner sig trygg med (tyvärr så blir det att hon är mest hos den ena då hon mår bra av stabilitet).
Så den ända anledning till att jag inte flyttar är henne <3. Jag har sagt till Linköping att jag räknar med att hon ska leva minst 7 år till och tills dess lämnar jag inte Sörping :)
Det var hästen till höger som gnaga på min bil :(
 
Nu så ska jag skriva om lite mera intressanta saker. Mina fiskar :D
Jag har blivit mormor!! Jag köpte ju fler playhonor då jag hade 2 pojkar och 1 flicka. Så jag köpte 3 honor till.  varvid Nanny skulle vara gravid (jätte tjock var hon). Samma dag som tjejerna kom hem så hade jag bebisar i karet. Men... om man tittar på mina 4 bebisar så är 3 på pricken lik Splinty (hon som var ensam med pojkarna). Den fjärde är mer genomskinlig (supercoolt!!). Men Splinty fortsätter gå upp i vikt och Nanny är fortfarande lika fet. Nu har även Spreta och Bella blivit lite rundare om magen. Och stackars Doris (ena hanen) är fortfarande ensam. Men Nemo (som skulle vara ensam hanne) verkar mest jaga bort alla de andra och bryr sig enbart o om Splinty.
Jag ska köpa ett större akvarium, över 100L. Men den här månaden är det bara aktuellt att köpa sådant som jag behöver, inte sånt jag vill ha. Så... akvariumet får vänta :). Jag får fortsätta fantisera om den.
 
HSB ska göra stambyte i våra lägenheter, (eller alla deras). De kommer börja med 12F nu i november och bli klara efter årsskiftet. Efter det så kommer de ta sig ner till A (där jag bor). Så till åren så kommer de riva ut hela köket och badrummet. (De kommer att ta bort mitt badkar D:). Och min hyra kommer att stiga med cirka 1100, vet inte om jag kommer ha råd med det. Vi får se vad min lön nu efter jobbytet blir. Vet inte vart jag skulle ta vägen om jag måste flytta :/. (får väl flytta hem till mamma ;).)
 
Nej, nu måste jag gå och lägge mig. Ska jobba morgon imorgon och jag är inte en morgonperson. Skönt att komma hem tidigt, men det är så jobbigt att gå upp... blir så avis på Sasha som går och lägger sig igen så fort vi gått vår morgonpromenad.
 
Kram på er alla!!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: