Måste ha ny data!

Den här är nu 5 år och blir allt segare och segare! Nyss satt jag och gapskratta men pga av datan så blev jag sur i stället, (upp som en sol och ner som en pannkaka). Jag älskar ju att skriva, (men ingen får läsa så fråga inte!!) och jag satt häromdagen vid datan och började läsa en av mina historier. Den var precis som jag mindes den, fram till slutet. Det sista jag hade skrivit (för typ 2 år sen) kommer jag inte ihåg och jag har ingen aning om hur jag ska kunna komma loss och fortsätta med historien. De sista meningarna är så långsökt så jag kan inget än att skratta. Vad tänkte jag på?? Hur skulle historien fortsätta?? Vad ville jag få ut med den sista delen? Kanske lite lätt road idag, men i mitt huvud var detta väldigt komiskt :). Sen så skulle jag hålla på med datan en stund, boka besiktningstid, lyssna på musik/se på film och då så sa datan Fuck you!! och balla ut totalt! Tog en evighet innan jag fick upp allt jag ville ha och jag kunde ju glömma musiken/filmen för högtalarna lägger av titt som tätt. Jag kan lyssna på något för att sedan ändra till något annat och då så har skiten lagt av!! Jag måste ha ny data!! Men jag vill gärna bli av med lite avbetalningar först. Men jag är ju så beroende av min data :(. Suck, vill gärna bli av med en räkning innan jag skaffar en ny. Och vad har hänt med blogg.se?? Jag hittar inte vart man "formaterar" texten, typ väljer att ha den i mitten, längst till höger, ändra färg, storlek, textsnitt mm. Inte kan jag få så att jag kan lägga in en bild heller. Men det är nog mera min data som krånglar. Ni få som läser min blogg, har ni tips på någon bra billig BRA dator som finns i Norrköping med omnejd? Vad händer annars då? Det har ju faktiskt gått ett par månader sedan mitt senaste inlägg :). Jag jobbar, sover och rastar hunden. Titt som tätt får jag till det så att jag umgås med familjen eller hinner städa min lägenhet. Ibland hinner jag även bli skitförbannad på HSB och nästan alltid tar jag mig tid att drömma mig bort. Vet inte om jag berättat att de ska göra stambyte här på Ågatan, de har redan börjat och jag har nu fått reda på när de ska börja med min lägenhet. Vecka 21 ska jag flytta ut i baracken (21 kvadratmeter) och bo där i 4 veckor. Men innan dess så ska jag bo 1 månad med att de river grannuppgången och sen 3 veckor med att de river de andra lägenheterna i min trappuppgång. Jag kommer få spendera halva min semester i en barack och jag kommer inte att ha en tvättmaskin i badrummet (enda orsaken att jag inte blev hysteriskt för att de tar bort mitt badkar) Fick ett brev häromdagen där det stod att pga hur de bygger om så kan vi inte få tvättmaskin insatt och de som redan har tvättmaskin kommer inte få tillbaka den. Massa minus till HSB!!! I min trappuppgång bor det gamlingar och barnfamiljer. De flesta gamlingar kommer inte orka att konka ner tvätten och sen gå upp och ner varje timme och ni som är barnfamiljer vet att man måste tvätta minst 2 gånger i veckan (nu är inte jag barnfamilj så jag kanske överdriver) och som det är just nu så får man ingen tid fören 2 veckor framåt och jobbar man på de lediga dagarna så får man helt enkelt tvätta 1 gång i månaden :(. Som det är just nu så är vi 31+ hushåll här och vi använder alla samma tvättstuga. Man kommer aldrig få tvättid. Visst så ska de bygga flera tvättstugor men det innebär bara att vi kommer få ännu högre hyra (antar jag). Så, om det är någon som vet en ledig lägenhet i Sörping hör gärna av er!! Jag tror att jag klagat färdigt nu. Jag borde egentligen laga mat men när jag senast kolla så hade de inte satt igång vattnet än. Lite svårt att koka spagetti utan vatten! Ok, jag var inte klar med klagandet!!! Men förutom detta så mår jag bra :D. Massa sjukdom på jobbet (i min grupp alltså, det är alltid sjuka på Akuten ;) ). men än så länge har jag klarat mig bra. Varit lite snorig ibland. Skaffat nya glasögon har jag också. Men då jag inte kan lägga upp en bild så får ni inte se dem! Fast de som sett att jag har nya säger att jag är snygg i dem och de som inte sagt något tolkar jag som att jag inte ser för jävlig ut så att de hoppar till ;). Sasha mår också bra, vad jag kan se ingen hälta och magen fungerar som den ska. Just nu så väntar vi på löpet :). Det ska börja nu när som helst. Fick beröm igår att hon var så duktig (det är en snubbe med hund som Sasha inte är så säker på) och igår när vi gick förbi varandra så sa Sasha inte ett knyst och han berömde oss. Japp, en snart 8-årig hund kan faktiskt lära sig saker. Mina systrar har fyllt år, grattis till er båda!!! Och min bror skulle ha varit 30 vid det här laget (saknar honom något ofantligt). Jag har blivit utnämnd som ombudsman för Vision, men jag vet fortfarande inte vad det innebär riktigt. Vill som alltid vara fullärd efter en utbildning, har svårt att acceptera att det kan ta några år innan man vet allt :). Så ett mål på min handlingsplan är uppfylld. Nu så är det bara 2?? 1?? kvar. Nej nu så måste Sasha få mat. Det har gått 6min över tiden och hon svälter! Själv måste jag gå till affären och köpa svamp till min köttfärssås. Ska göra matlådor också så det blir storkok idag!! Kram på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Maria O

Vad kul att du skrivit! Kommer ihåg en historia jag fick läsa så bra. Du skulle absolut kunna skriva en bok!!

2015-02-13 @ 21:52:19
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: