Vad är det som händer?

Inte så mycket, jag jobbar, har flyttat ut i baracken, varit på Ikea och haft det skönt.
Det går faktiskt bättre i baracken än vad jag först trodde. När Sasha kom hem på måndagen så gick hon och la sig i sin säng på en gång och sov som en stock. Jag har även lämnat henne ensam medans jag gått till lägenheten och affären och hon gör som hon alltid gör. Lägger sig i sängen (min) och slappar tills jag kommer hem igen.
Vi "myser" även mera i sängen, hon ska ligga en stund både på kvällen och på morgonen :).
Finns det något mysigare än att ha en varm pälsboll i sängen <3 <3 <3.
 
Jag har en TV nu och den står på nästan hela tiden när jag är hemma (förutom sticka finns det inte så mycket att göra ;D).
Håller på att sticka en halsduk till Filippas docka, har redan gjort klart mössan :). Är ganska nöjd me mössan! Hoppas Filippa blir glad :D.
Idag var jag, mamma och Lellan på Ikea. Mamma handlade några saker till hennes balkong (det blev jätte fint) och jag saknar verkligen min balkong nu. Det är strålande väder och jag är ny duschad. Skulle vara underbart att sitta på balkongen nu med en bok i näven eller en film på datan och stickning i näven.
 
Helgen som varit var väldigt stressig både för Sasha och mig.
Lördagen började med viltspår (hon gick som en gudinna sa min följeslagare :D), Sasha var grymt duktig, bra tempo, fint nosarbete, hon klarade spårkorsningen jättebra och rakt ut till återgången. Där efter gick det lite sämre, det ligger ett annat spår hyfsat nära som Sasha gärna ville gå till. Men efter att ha tagit tillbaka henne så var hon pang på igen och klöven hittades.
Vi satt kvar en stund efter spåret men var sen tvungen att dra för att hämta nyckeln till baracken.
Efter det så var det bara att packa packa och packa. Till slut var det bara hallen och sovrummet kvar. Jag skulle ju inte flytta till baracken fören på söndagen så jag fick spara de två rummen till söndagen så resten av kvällen spenderades på balkongen i solen :).
 
På söndagen så var det viltspår x 2,5. Vi skulle gå ett domarprov med S och L fick föjla med. Det gick åt skogen, käpprätt och skogen. Sasha har sen 5 år haft problem med S (han har aldrig gjort något, utan hon träffade honom en dålig dag för 5 år sen och har inte kommit över sitt hjärnspöke sen dess) så halva spåret spänderade vi tid med att springa i från S och den andra halvan fick S peka åt Sasha vart hon skulle spåra.
Som ni förstår så fick vi inte godkänt :/, men vi hittade klöven tillslut, efter typ 40 minuter :(.
 
Då vi hade missat en dag så skulle vi få gå ett spår till (dock med en annan följeslagare ;))
Men vi hittade inte rätt spår utan gick in på ett spårslut :(. Men det bekymrade inte Sasha. Hon spåra som en gudinna och ledde oss hela vägen. Som tur var det ett kort spår så Sasha tappade inte lusten eller nåt. Efter lite hjälp av S som lägligt kom åkande med en annan deltagare så kom vi igång med rätt spår.
 
Sasha var jätteduktig, det kändes som att spåret var jättelångt men den ända gången Sasha tappade bort sig var vid bloduppehållet. Hon var så duktigt trotts att hon hade en måttlig stressad matte i linan.
När vi gick på spåret så sa min telefon nämligen att klockan var 10:50, klockan 11 skulle pappa, jag och Lellan vara i Ringarum (skulle alltså vara hos pappa och lämna bil och Sasha först) och när vi var mitt på spåret så lamrade telefonen O_O. Klockan 11:30 skulle vi vara i Viken och hämta ett hörnskrivbord.
När vi väl var klara med spårningen och var på väg till bilen panikringde jag pappa.
- Det har blivit förseningar! Kan ni åka till Ringarum så möts vi där? Lellan ska väl med? Hon kan ju gå in, de vet vem hon är! Ses snart.
 
Jag har nog aldrig kört så fort som jag gjort den dagen ;).
Fick sen ringa till dem i viken och säga att vi blir typ 10 minuter sena.
Vi hämta skrivbordet, lämna skrivbordet hos pappa, lämna vagnen och jag åkte sen hem till mig och packade det sista. Kan meddela att vid den här tiden så var jag klippt slut. När jag väl kommit så långt att jag skulle bära bort allt till baracken så ville jag skrika efter mamma, pappa, Lellan, någon, vem som helst!! Även Sasha var klippt slut. Hon gillar inte förändringar och när alla hennes sängar försvann så försvann hennes trygga platser. Så hon följde tätt bakom mig och smet till och med ut första gången jag skulle gå ner med massa saker till bilen. 
Då jag vägrade gå bort med allt till baracken så körde jag allt i bilen (inklusive Sasha). Fy f*n, först gå tur och retur i mina 3 trappor för att sen gå tur och retur 3 gången i baracktrappan (som är skitläskig), var väldigt mör i kroppen. Men nu så är jag här och det har redan gått 4 dagar, det är inte ens 3,5 vecka kvar innan jag får flytta till min lägenhet.
Då ska jag ha hjälp!! Bryr mig inte om vem det blir, kan tänka mig en främlig från gatan ;).
Ska även möblera om lite då :D.
 
 
Nu ska vi prata om fiskar!
Om jag vetat om vilka problem det skulle uppstå vid stambyte när man har fiskar så skulle jag vänta med att skaffa dem. Dock så visste jag inte att vi skulle ha stambyte fören efter jag skaffat dem så det är dumt att gräma sig över detta :).
De problem som uppstått hittills har inte varit så jobbiga, (men idag efter ett samtal så dök ett potentiellt stort problem upp):
  • När de gräver ut på gården så gräver de av elkablar och strömmen försvinner. Då hantverkarna har egen el så märker de inte att kablarna är av fören någon gör dem uppmärksamma på det = en dag var akvariumen utan pump i 4 timmar.
  • Gick upp idag för att ge dem mat (de är nu kopplade till hantverkarnas el) och timen är då inställd på klockan 3. Detta innebär ju att strömmen stängts av så jag ringde den ansvarige över byggplatsen. Han var så vänlig att informera mig om att så länge hantverkarna var där så fanns det ström och att de satt upp en lapp om att strömmen inte ska stängas av. Däremot så kan de inte garantera att strömmen står på efter att de gått hem. De har tex fläktar som ska stå över natten och de kan orsaka strömavbrott och då är strömmen av tills morgonen efter då hantverkarna kommer och sätter på den igen. Detta innebär att de kan vara utan pump i över 12 timmar :(. 
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Köpa batteridriven pump? Köpa syretabletter och lägge i? Such, va detta sabbar mina nerver.
 
Nej nu slutar jag skriva och tittar klart på Bones.
 
Kram på er alla!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: