Underbar helg!!

Jag har varit 3 dagars ledig och himmel så kul jag haft!!
 
Men först:
Jag var iväg med Vision på utbildningsdagar onsdag-torsdag. Det var intressant och jag hoppas att det leder till att jag blir ett bra ombud.
När jag åkte hem från utbildningen så började min bil låta MASSA när jag svängde, bromsa, gasa. Som tur va så hände det när jag svängde av gamla Övägen till 210.
Jag tänkte åka och hämta Sasha men då jag inte våga köra mer (för rädslan att bromsen skulle släppa) så tog jag en promenad och hämtade henne.
 
Det var nyttigt och bra för mig :) Fast så kände jag inte förrän jag kommit hem ;).
 
Så, jag fick åka buss på fredan till jobbet :(. Vägen dit gick bra, jag lyssnade på musik och halvsov mer eller mindre. Vägen hem däremot... har inte varit åksjuk på flera år men den här gången. Fy fan... jag mådde illa, hade huvudvärk och var orolig för att jag skulle spy. Så fort jag kom hem så gick jag och la mig på sängen. Låg väl där i en halvtimma innan illamåendet började släppa och ytterligare 10 minuter innan huvudvärken släppte
 
Lördagen hade jag planer, jag skulle ha åkt till Strand för en "vinkväll" med Frida, Mia och Lellan. Men då min bil var trasig så kunde jag inte åka. Så det sluta med att vi skulle ha vinkväll en annan dag. Men då min syster ska bli psykolog en dag (and a damm good one!!) så har hon redan nu en viss känsla för andras känslor/humör så ringde det på dörren och utanför så stod hela gänget <3 <3.
De klev in och med sig hade de pizzor, läsk, godis, chips och världens leende :).
Kunde jag bli annat än glad <3. De gjorde hela min dag! Jag har inte skrattat så hårt på länge XD XD.
Jag älskar er tjejer!!!!
 
Söndagen bestod av en sovmorgon (i skillnad mot vissa andra i familjen ;) ). Sen så kom Lellan upp till mig och agerade chaufför. Jag skulle till http://mestdjur.se/ affär för att köpa grejor till mina kattungar <3.
Jag köpte en grön potta, en grön pottspade, leksak och godis till Sasha.
Innan vi åkte till affären lämnade vi in min nya data (skulle föra över allt från min gamla till min nya) och åt lite mat.
Mys dag med Lellis <3.
 
Måndagen var också en ledig dag :D. Och jag utnyttjade min födelsedagspresent jag fått av mamma och Lellan.
Vi åkte till Örebro!!!!!!!!!!
Så många fina minnen därifrån <3.
Vi åkte samma väg som vi alltid åkte för att komma till Örebro, via Finspång, och då det var min dag så stanna vi vid OKQ8 för vår första rast. Sen åkte vi nonstop till Örebro. Jag valde att åka via universitetet och igenom stan istället för att åka E20. Universitetet såg jag bara från vägen, de höll på att bygga om och till massa byggnader så vi åkte bara förbi.
En av vägarna som jag åkt flera gånger och även gått längst med hade de gjort om, istället för en träallé så var det en blomsteräng och träden var avkapade så det var en 3-4 meter hög stubbe kvar. Vägen var mycket ljusare nu och det var riktigt snyggt :).
Vi stanna på min vanliga parkering (som nu är betalparkering) och jag, mamma och Sasha tog ett varv runt lägenheten. Sasha minns fortfarande vilken trappuppgång vi bodde i :).
Vi gick inte in såklart utan titta utifrån.
Efter det åkte vi till mitt favoritstället, ett ställe jag åkte till även när Sasha inte var hemma.
Karslunds herrgård <3.
Även här visade Sasha att hon faktiskt har ett minne. Det var 2 år sedan vi var där men hon reagera likadant som när vi bodde där. Även mamma sa att det märks att hon känner igen sig :D.
Vi gick min vanliga promenad längst med ån och den är fortfarande lika vacker.
 
Efter det blev det mat på Subway (tack Lellis) för att sedan åka till Marieberg.
Inte för att gå i köpcentrat utan för att gå i butikerna runt om. Jag ville se klädjätten, billighetsaffären, godisbutiken och även djuraffärerna.
Tyvärr så hade klädjätten stängt ner och samma sak gällde ena djuraffären. Men billighetsaffären var kvar och vi köpte alla något där inne. Ni kan väl gissa att vi shoppade loss i godisaffären allesammans ^^.
Efter det gick jag bort till Grizzly Zoo (numera Arken Zoo) och stötte på där en bekant från Norrköping. Sasha fick ett egenvalt tuggben och jag hitta en klösbräda jag ville köpa. Dock kändes det dumt att köpa den i Örebro när den finns här i Norrköping :).
 

Efter detta så begav vi oss hemåt igen.
En väldigt lyckad dag tycker jag!!!!!!
 
 
Idag däremot har jag varit på jobbet, suttit på möte och sen på AVA.
Sen så har pappa ställt upp och kört på mig en del, men det får jag berätta om en annan dag. Jag ska ut med Sasha nu och sen gå och lägga mig. Börjar bli trött.
 
Kram på er alla!!
 


Kommentarer
Postat av: Maria O

Kul att du bloggar:)!!

2015-09-19 @ 22:02:00
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: