Vi börjar om på nytt igen :(

Jaha, i torsdags var vi hos veten för ett återbesök för knät. Har haft "ångest" för den här dagen sen vi fick reda på pålagringarna. Vissa dagar ser hon jättefin ut i benen för att nästa dag visa någon liten hälta.
Så jag blev väl inte helt förvånad när veten sa att hon halta höger bak (det opererade knät). Visst blev jag besviken, men mest glad blev jag att han sa att jag skulle få med henne hem.
Det var nämligen en av mina farhågor, att jag skulle få åka hem utan henne.
 
Som djurägare så vet jag att jag kommer få åka hem utan henne en dag. Men som djurägare så kommer jag inte acceptera detta förens den dagen jag åker hem utan henne.
 
Den här gången blev det dock ingen operation, utan K kunde känna en svullen menisk men inget som var av. Så han vill kolla ledvätskan (vilket var vattentunn) och gav henne sedan en tuppkam igen.
Vi ska tillbaka dit den 1 oktober för då ska han in i knät och titta efter om det behöver spolas rent.
 
Jag tror att han måste göra det. Jag tycker att hon redan blivit haltare än vad hon var när innan vetbesöket. Jag får ringa dem på måndag och fråga hur vi ska göra. Ska även kolla lite extra noga imorgon, vet att om hon legat stilla för länge så är hon ofta lite halt och jag har jobbat idag och bara "träffat" henne nu på eftermiddagen.
 
Så håll gärna tummarna för oss, vill väldigt gärna ha kvar henne i många år till. Hon betyder så mycket för mig och det kommer bli extremt tomt efter henne <3 <3.
Men så länge hon mår bra i allmäntillståndet, veterinären är villig att operera så kommer jag kämpa in till det sista. Som jag säger till mina nära, så länge som hon mår så här kommer jag inte ge upp på henne!!!!
 
Kram på er!!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: