Uppfyllda mål

Halloj allesammans det var länge sen!
Men jag ser faktiskt att det är någon tapper rackare som fortfarande går in och kolla min blogg.
Hej på dig :D
För några inlägg skrev jag några mål jag skulle uppfylla detta år.
1. Spara ihop till 5000.
2. Bada 4 gånger.
3. Grilla på min varanda 4 gånger.
4. Bjuda hem jobbet på en grillfest.
(5. Tävla med Sasha i rallylydnad innan maj).
 
Idag den 9 juli har jag kommit så här långt:
1. Kommer jag först veta i slutet av året om jag sparat ihop pengarna. Men just nu ser det bra ut :).
2. Badade för andra gången idag, båda gångerna på Hawaii :).
3. Har jag redan uppfyllt. Kommer troligen grillas många gånger till innan året är slut :D.
4. Jag har skickat iväg en inbjudan via jobbmailen, måste även skicka till dem som inte är på jobbet just nu. Men jag har valt en dag iallafall :).
5. Fick jag strycka då Sashas kropp inte var i topp just då.
 
På tal om Sasha, hon fick ju sluta med sin medicin då hon fått anemi. Jag tycker att hon är mycket piggare nu, piggar än på länge. Ibland är hon lite stel i bakdelen, men vem kan klandra henne, hon har ju trots allt problem med ryggen.
Att hon hade anemi fick vi ju reda på efter en seniorkontroll och vi har nu varit på del 2 på kontrollen där vi lyssna på hjärta, lungor samt röntga hela ryggen.
Hjärta och lungor lätt ok, hon var lite stressad (vem var inte det!) så hjärtat slog lite snabbare.
Sasha slapp bli sövd och det blev bild på både bröst- och ländryggen. Förra röntgenplåtarna var bara på ländryggen (2015), årets bild var inte så mycket värre, dock var hon ej stelopererad än :(. Vi kunde även se lite förändringar i kotorna i bröstryggen, men veten tröstade mig med att säga att han sätt värre på andra hundar (typ boxrar) som inte alls är påverkade av förändringarna.
Den kota han var mest orolig för var L7-S1, den som är kopplad till svansroten. Det är den som rör sig mest och det är därifrån hon har ont idag.
Vi ska göra uppehåll med medicinen nu fram till jul (om jag inte tycker att hon har för ont) och hoppas att blodvärdena stiger. Det jag är nervös för är att hon ska få inflammation i lederna igen och något ska gå av. Mitt sunda förnuft säger att hon inte ska behöva gå igenom en till operation, men mitt hjärta skriker "gör det!!!". 
 
Pojkarna bus mår också bra, de älskar att bo på landet. De får välja själva om de vill vara ute eller inne, nu är de oftast ute nattetid då det är svalare väder. Måste dock boka tid för alla mina djur för vaccination, eller först måste jag fråga om det är någon spruta som mina pojkar behöver ha eller om det är först nästa år. Om inte så måste jag få deras öron undersökta. Det är något som kliar hos dem båda. De kliar inte fanatiskt, men titt som tätt så ruskar de på huvudet och kliar febrilt. Tror de behöver en ordentlig rengörning, men jag behöver hjälp med det. Pojkarna är inte lika snäll som Sasha som står helt stilla och väntar medans man tar öra 2 ;).
 
Min pappa har fyllt år, hurra och grattis till honom <3 <3 <3.
Imorgon fyller mamma år, hurra och grattis till henne <3 <3 <3.
 
Nej nu blir det sängen då det är födelsefirande imorgon.
 
Kram på er alla!
Malin
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: