O_O hallo!!

Nu så har Sasha börjat löpa, äntligen!! Har väntat sen början av månaden.
Hur är vädret där ni är? Här har det regnat halva dagen och nästan all snö är borta, där emot så är gatorna fulla med is o vatten. Men igår, strålande solsken, 14 grader i solen och nästan så att jag ville gå runt i t-shirt. Underbart!! Synd att ja spenderade halva dagen i skolan.


Har inte hänt så mycket här uppe. Ja kan väl erkänna att ja börjar känna mig knäpp på HSA-a, jag fattar inte VARFÖR ja ska lära mig dessa saker?!! Visst så är ja lite naiv, men jag trodde att när ja skulle utbilda mig till läkarsekreterare så skulle man mera lära sig dator, skriva dokument, remiser och mera sekteterarsaker.
Fattar inte varför vi har spenderar halva terminen med att lära oss om Organisation och ledarskap, eller ekonomi, budget osv. Känns inte som det är något som vi kommer att arbeta med. Men va vet ja?

Funderar på att skaffa en massa saker, rollerblades, cyckel, kattunge, hundvalp. Men de två sist nämda får väl vänta ett tag. Men de två första, jag vill göra som Ceasar Millan o rasta Sasha, då ja är väldigt långsam och tjurar ihop när Sasha vill gå snabbare (vilket får mig att gå långsamare) så tänkte ja att hon kunde få springa sig trött medans ja blir "med dragen" ;)
Men ja ska väl först kolla hur mycket pengar ja har kvar efter räkningar, mat, lån osv. Sen så våre det väl bra om ja kollade beg. cyklar. Vet att ja åker förbi ett ställe som säljer beg. cyklar och att det finns ett ställe nere i Viken. Sen så måste ja hitta ett bra ställe att test cykla med Sasha, eller test cykla med mig själv. Bryr mig inte vad folk säger, man kan visst glöma bort hur man cyklar. O ja måste köpa en hjälm också!!! Måste vara rädd om de få hjärnceller än har!!!!


http://1.bp.blogspot.com/_cGR9pz9eT5E/S8m9qKjhtHI/AAAAAAAAAFM/iUfNMEXDRhk/s1600/RollerbladeCrossfire4D+(1).jpg

Men om ja skaffar rollerblades, hur ska ja kunna hålla balansen? Ja har väldigt dålig balans ska ni veta, klarar av typ 1.5cm klack och om ja skulle bli ombed av polisen att gå på en rak linje så finns det en chans att ja skulle ramla åt sidan :)

Men cykel, en trehjuling skulle sitta fint, har sätt en röd fin en vid min ICA. Det är en äldre dam som äger den, men jag har inte frågat vart hon köpt den. Verkar så händigt, man behöver inte ha någon balans och tjafsar Sasha så kan man putta till henne med bakhjulet. O en cykel är lättare att stoppa också. Kom ihåg va Sandra skrev när hon åkte rollerblades ner för hennes backe och fick slänga sig ned för att lyckas få stopp på sig själv.


http://malmo-stad.annonsera.se/ny-billig-trehjuling-f%C3%B6r-vuxna-med-24%22-151712.html

Men 7000 för en cykel? Mjä, skulle inte tro det. Då köper ja hellre än beg. o sätter stödhjul på;)

Har fortfarande svårt att somna och att gå upp på morgonen. Kan gå o lägga mig runt 23 eller tidigare och ja somnar ändå inte fören två - halv tre. Jätte jobbigt när ja måste gå upp tidigt!!! ta imorgon tex, ja ska tvätta kl 10 o ja brukar gå upp då. Så när ja väl kommer hem nästa torsdag så ska ja testa mina piller. Kanske ta dem vid 22 och hoppas att de inte börjar värka dagen efter. Vilket de gjorde vid nyårsafton. Hade tidigare varit vaken långt in på natten men på nyårsnatten ville ja gå o lägga mig vid 17tiden. Det var en jobbig dag/natt!!!!!

Ska väl snart gå o lägga mig, släppa ut Sasha en sista gång (om hon vågar, något smällde just utanför) och kanske drömma om cyklar o rollerblades. Kanske få någon vision om vilken av dem ja ska köpa.
Drömmde att ja var med i Scooby Doo gänget igår, ja var en fegis som Shaggy o Scooby. Fattar precis hur de kände!! Fick nästan panik när monstrena tittade på mig;)
Thias, är det du som styr mina drömmar nu förtiden?

Kram på er alla!!! //Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: