Jobb, flytt och bebismys <3

Hallo allesammans!!
 
Som ni kanske vet så har jag bytt jobb. Var vädligt orolig för att jag inte skulle trivas eller att jag inte skulle klara av arbetet. Men, jag trivs väldigt bra. Mina nya kollegor är lika underbara som de i Linköping och uppgifterna är näst intill de samma :D. Lite olika rutiner men jag tycker att jag anpassar mig bra. Det är jätte skönt att få komma hem inom en halv timmar. Helt underbar!!!!!!!!!!!
Jag har fått beröm för att jag är så trevlig i luckan (av kollega) så jag måste ju göra något rätt :)
 
Flytten då... det är inte jag som håller på att flytta (även om jag ibland tittar på lägenheter i Söderköping) utan det är mina fiskar. Jag har fått bebisar i blå (6 stycken) och mina 4 damer är nog alla gravida. Så jag bestämde mig för att flytta mina bebisar till Gröna. Och jag har nu döpt alla mina nya bebisar.
Mina malar har jag döpt till Pongo, Pricken, Malte och ???, den 4:de som jag aldrig ser minns jag aldrig.
Mina andra 6 bebisar har också fått namn.
4 av dem ser ut som Splinty så de fick såklart heta Dojan, Flink, Black Beutey och Späckhuggaren. Tror att 3 är honor men är inte säker. Sen så har jag två oranga/genomskinliga fiskar, Nisse och Nissan (en hanne och en hona, tror jag)
 
Mitt nästa mål är att köpa ett 200L akvarium, jag skulle kunna göra det jättefint med mina bebisar och även köpa rätt antal fiskar så att det blir stim. Stackars Mini och Moe är bara 2 stycken och de ska vara ett stim på minst 6 stycken :(. Känner mig så elak när jag ser de 2 alldeles ensamma.
 
Bebismys då.
Min syster har fått sitt andra barn, en liten dotter vid namn Elvira. Hon är jätte söt och storasyster Filippa är så gullig mot sin syster. Lellan kom hem förra helgen (saknar min Lellis <3) och då spenderade vi både lördagen och söndagen hos Mia och bebisarna. Lilla Elvira, jättefint namn eller hur. Filippa och Elvira <3 två underbara flickor <3 <3 <3
 
Nej nu måste jag gå och sova.
Kram på er alla!!
Malin
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: