Dag 5 i huset och sjukskriven

Kan man säga att man är sjukskriven om man är hemma för förkylning? Eller är man sjukskriven först när man måste kontakta försäkringskassan?
I vilket fall så blev jag hemma idag och imorgon pga av en förkylning. När jag vakna i morse så var jag snorig, hostig, slemmig och tjock i huvudet. Men jag är feberfri!!
Så jag valde att stanna hemma idag och imogon från jobbet, visst kommer det kännas i plånboken, men jag får väl försöka jobba lite extra så fort jag får chansen.
Annars har jag redan bott 5 dagar i mitt hus och jag trivs som en fisk i vattnet :). Visst har jag lite svårt att reglera värmen. Det är direktverkande el här så jag försöker att använda så lite el som möjligt. Är lite orolig att elräkningen ska stjälpa mig. Förhoppningsvis blir inte över en 1000 lapp i allafall.
 
Jag har fortfarande inte packat upp än :P. Trots all hjälp jag fick. Det kan även bero på att jag jobbat en massa efter flytten och som de flesta vet så är man ganska klippt slut efter en jobbdag så då orkar man inte hålla på så mycket. Jag har egentligen inte ens hämtat allt från lägenheten. Jag hoppas att jag ska hämta det sista nu i helgen. Inklusive mitt akvarium. Igår efter jobbet så var jag på Jem och Fix och köpte lite grejor. Jag saknar ju bänk att ha akvariet på och jag tänker ju inte ha det stående på golvet. Så jag har köpt 6 lekablock och 2 plankor för akvariet att stå på. Ska försöka fixa lite imorgon om jag orkar. Har inte ens bestämt vart det ska stå någonstans. Däremot har jag fixat med hemförsäkringen så att de tecker både vattenläcka och ersättning om något går sönder :).
 
Nu måste jag sitta och kolla mina räkningar och skriva upp vilka jag måste ringa angende adressändring :)
 
Kram på ar alla!!
Malin


Kommentarer
Postat av: Maria O

När du är frisk kommer vi och fikar:)!

2016-02-19 @ 20:32:57
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: