Flyttning mer eller mindre klart

Vi har nu flyttat in i vårat hus :). Sitter i min nya soffa och surfar på mitt nya nät.
Trött och ont i fötterna har jag. Vi fick åka 3 gånger för att hämta saker. Hur kan jag ha så mycket saker egentligen?? Vart kommer allt ifrån? Och som de andra säger, behöver jag verkligen allt det här? Det undrar jag också. Jag tyckte att jag hade plockat och sorterat en massa, men det har jag tydligen inte gjort. Har massa kartonger som jag inte packat upp än.
Måste väl göra en ytterligare sortering nu när jag landat i huset, verkligen tänka, behöver jag det här?
 
Jag har många att tacka för att den hör dagen gick så bra och smidig.
Så tack pappa, Mia, Lellan, Simon, Linus och Frida för hjälpen :). Tack för att ni även stanna så pass länge för att hjälpa mig att packa upp :).
Även tack till mamma som bokade släptet åt mig :).
 
Vi fick som sagt åka 3 gånger för att hämta saker. Innan sista varvet så åkte Lellan och hämta pizza åt oss. Förra gången de hjälpte mig från Örebro till Sörping så var allt jag bjöd på var en 1,5 liters läsk som vi delade på .D. Så den här gången estämde jag mig för att slå på stort och hade köpt både 4 läsk och en varsin pizza :).
 
 
Hela dagen har jag varit varm och när jag burit lådor endast haft t-shirt på mig. De andra fröst i mitt lilla hus medans jag kände mig varm hela tiden. Nu däremot så börjar jag känna mig lite kall, men vill inte brassa på elementerna då jag har direktverkande el :).
 
Imorgon ska jag hem till Louise och fika. Efter det, beroende på tid, ska jag säga hej till mamma och mormor. Efter det ska jag stanna till vid lägenheten och hämta lite mat samt kolla fiskarna. Ska inviga spisen och laga matlådor... först måste jag hitta matlådor att lägga maten i ^^.
 
Det kommer bli så mysigt här, solen ligger på min altan och jag kommer kunna sitta där mot väggen i solen och bara njuta. Å va jag längtar efter våren/sommaren.
 
Dojan och Snöret klarade bilresan bättre än vad jag trodde. Visst mjaua de en del, speciellt Snöret men de varken spydde eller bajsa på sig. Väl här så fick de vara i badrummet medans vi packa in och ut. När de väl fick komma in i lägenheten så uppförde de sig väl.
När pappa och Linus åkte hemåt och vi andra började packa upp lådor så gick de och sov. De sov i några timmar och jag fick tillslut väcka dem för att kunna byta om i sängen. De vaknade till en aning, åt, gick på toa och nu ligger de i soffan och sover igen :). Är lite orolig för att de kommer leva rövan så fort jag går och lägger mig XD.
Sasha har nu också gått och lagt sig, hon är trött och det har varit en väligt stressig dag för henne <3.
 
Det blir i allafall en tidig kväll för mig med :). Är sömning och har värk i benen.
 
Det är dock ganska mycket kvar att göra i lägenheten. Jag har soffa, 2 fotöljer, soffbord och en annan stor möbel som ska kasta, samt en massa annat brännbart, plast, och "skit" som jag har lämnat kvar i lägenheten. Har även lämnat kvar mina böcker och akvarium. Har tänkt att hämta dem nu pö om pö. Måste först hitta ett hörn dä ja kan ha akvariet, fixa ordning på akvariet här så att det bara är att kopa i fiskarna, flytta hit det gamla akvariet och bestämma vad jag ska göra med det :).
 
Nej nu måste jag sluta :).
 
Tänker snart gå och lägga mig :).
 
Kram på er alla <3
Malin
 


Kommentarer
Postat av: mariasofiakarlsson.blogg.se

Vilket härligt inlägt:)!! Vi är ju grannar nu bara 15 min bort:)!! Nästan så vi kan ropa på varandra :p

2016-02-14 @ 20:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: