Det närmar sig!

Nu är det bara fyra dagar kvar innan vi ska tävla, eller tre om man räkna bort tävlingsdagen. Och vi har ingen lydnadskurs innan dess, matte har massa fjärilar i magen:) Vi är tydligen 9 hundar som ska tävla klass 1 och matte små fnissar så fort hon ser "inbjudan", alla dessa finna namn, oändligt långa och krångliga att utala och så kommer lilla ja, Sasha... inget framför eller efter. Det är vid dessa tillfällen matte önskar att hon döpt mig till "Wild dance Suneshin" eller nått liknande. (Ja är gla att ja bara heter Sasha, matte är ändå så lat att hon skulle kalla mig Suneshin eller nåt liknande)
 
Matte ska träna mig i morgon, eller mest sig själv. Hon vill ju bli rappare i käften och snabbare i stegen. Matte tycker att det är synd att vi inte har ett lydnads hinder, då ja också håller på med agility så är matte orolig att ja inte ska hoppa på komandot "hopp". På Agilityn använder hon ordet "över" själv vet ja inte vilket ord ja kommer lyssna på. Matte kanske får säga det två gånger så att ja fattar va hon menar, eller så får hon träna på ett hemma gjort hinder så att ja lär mig fatta att hopp betyder hopp över hinder.

Det kommer bli kul, ja känner det på mig. Är väl lite mer orolig för den 15 maj, då är vi 18 hundar i klass 1. Kommer de dela upp oss då? Matte har läst att man brukar vara 8 eller där omkring i varje grupp. Det måste väl vara omöjligt för en domare att ha koll på 18 hundar samtidigt, orättvis


Kommentarer
Postat av: Thina o hundarna

Hittade hit genom Veronicas gb. Du kan vara lugn domaren får högst ha 8 st i platläggningen. Ofta så delar den upp det så att det är mindre ändå. Lycka till på lördag :)

2009-04-29 @ 12:48:56
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Veronica

Vad roligt att du ska tävla på lördag, jag ska hålla en tumme för er. Jag blev tyvärr första reserv den 15 maj. Men om jag inte kommer med ska jag komma och heja fram er andra. Jag tror att siffrorna står för i vilken ordning man har anmält, inget du behöver bry dig eller oroas för.

Vi har nästa tävling 9maj

Lycka till på lördag och vi ses på onsdag.

2009-04-29 @ 15:02:16
URL: http://www.cockergrabbarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: