TACK!!!

Först av allt vill ja tacka Gittan som tipsade mig om Ingela, om inte så skulle ja hamnat i Viken. (inget illament, men detta var innan ja fått körkort. Och hur många kurser skulle ja kunnat gått på när ja inte haft körkort/bil.)
Fatta vilken lycka när ja fick reda på att Ingela höll till på Ringarums skolas fotbollsplan:D det var ju gång avstånd för sjutton. Även när man är ny i gruppen och inte känner en käft (förutom Lisen o Sonny, som tur va.) så kände man sig så välkommen och det fanns inga viktigpettrar utan bara folk som samlas för att träna och hjälpa varandra. Ingela vet precis va hon gör, vem kan göra en helväning som hon gör? Träna Nike och ha stenkoll för att sen träna Viska där hon måste jobba hårt för att hon inte ska vara låg, mitt huvud snurrar när ja ska träna med min ända vovve. Och hon lyckas efter mycket svett, blod, tårar samt många avryckta hårtussar få båda sina hundar,(som är så olika i träningssätt) att bli lydnads champion. Som Sara skrev du är en förebild för oss alla.

(nog med fjäsk!! Nu skriver vi om mig!!)

I dag har vi tränat rutan i massor på ett helt nytt sätt. Och ja tror ja hajar nu. Innan matte vet ordet va så har ja tagit reda på va rutan är utan att matte måste trampa upp en stig åt mig. (matte säger att hon kan se ljuset i tunneln när det gäller rutna. Ja säger att vi måste ringa efter männen i vita rockar.)

Matte fick ju tid hos Ingelas Vet den 1 december för att söva ner mig och röntga:(, men det var ju ganska långt fram så efter ett samtal med Ingela ringde matte igen och ställde till med trassel. (ja älskar kvinnan som svara i telefon på vetstation. Hur trevlig som helst, hjälpsam och ringde upp och svara på frågor som hon inte kunde svara på själv. LOVE HER!!!) Så det sluta med att ja ska på hältundersökning (eller not) den 4 november, alltså nästa onsdag kl 9.30. Vi får träna som vanligt på tisdan, kanske inte köra slut på mig. Men... ja måste tvättas av.D; Vill inte duscha!!! Tydligen så vill de inte ha en smutsig hund, (räknas det som diskriminering? Kan ja protestrera tror ni?)

När matte skaffa mig så tänkte hon "-Ja, en sällskaps hund som man kan träna o ha kul med." Hon hade inte räknat med att börja tävla (är glad att att ni fick mig att börja!!) trodde inte att hon själv skulle orka fortsätta aktivera mig som hon gör, trodde defenetift inte att hon skulle behöva höftleds röntga mig då ja bara var en sällskapshund som sakna stamtavla och som inte skulle avlas på.

Men va gör man inte för kärleken. När de man älskar mår dåligt så betyder pengar inget.
Krya på dig Nancy!!! Vila ordentligt så att du inte blir sängliggande för länge!!!!
Vi hörs och vi ses nästa vecka polare!!! // Sasha



Kommentarer
Postat av: Thina o hundarna

Ja du tänk vilka vändningar hundägandet kan ta. Bella skulle bli Delfis sällskapsdam. Ja det är hon ju med men har ju gjort lite mer än tanken var. Ha det bra så ses vi väl i söderköping nästa vecka. KRAM

2009-10-27 @ 19:41:04
URL: http://goldenmudi.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: