Tallihooo!!!

Min vecka har än så länge varit full fart morgon till kväll. Vill ni vet va ja gjort? (klart ni vill veta, annars skulle ni inte blänga på matte under fikat^^)
Måndag 26/4-10 tidig förmiddag
Dagen börja hur bra som helst, matte for upp ur sängen, tog fram godis ur frysen, västen for fram och träningsväskan packades! In i bilen o iväg till macken, tanka däck o köpte lite frukt o sen for vi i väg till Sörping!!
Där möte vi ett helt gäng med kompisar, Rakel, SnyggSuna, Bianca, Zeb, Tudor, Bella o även några ändra söta cockrar! Matte o ja träna lite allt möjligt, rutan, ff, apport (den har börjat bli rolig igen, men hon har fortfarande lite svårt att sätta sig fot när hon kommer in. Ska testa klockan med apporten som siffror i morgon.) Rutan gick väl så där enligt matte, ja ville inte gå in första gången så då gjorde matte det hon fått som tips av fröken. Skicka rutan, går inte in, går o gör något annat, skickar rutan, går inte in, gör något annat, matte stegar in i rutan, går gör något annat o sen skicka rutan. Innan ja glömmer, vi gjorde platsläggning, dold! De gick skit bra, visst så stod Lorna framför huset, men ja smög inte efter matte^^. Fyra minuter låg vi där på rad o ja rullar inte med höften, (som de såg hehe^^) Vi var vid första läggningen vid klubbhuset o dagishundaran skällde non stop sen vi anlände till bruksen:/
Andra platsläggningen höll till borta vid andra plan. Även den gick bra, ja låg stilla med kroppen, rörde lite på halsen. (min vanliga svanhals hihi) Vi fick även göra sittande i grupp o ja var stilla som en staty, med kroppen så klar, min svanhals går inte att stopa:D Dess värre lyssnar ja lite väl mycket på tävlingsledaren, så när ordet "lägg hundaran" är ja snabbt nere på mage. Vet inte varför matte envisades med att slita upp mig varje gång ja lagt mig ner. Fast så var det bara på platsnr 1, tvåan gick bättre.

Det funka inte så bra idag. Så vi hittade på lite andra saker. Kul hade vi iallafall. Sen kl halv 12 kom stormatte o hämta mig. Ja bidde utbytt mot lillmatte:(. De skulle in till stan o ha kul medans ja fick vara ensam kvar hemma, helt ensam för stormatte börja jobba kl halv ett. Men ja var ensam jätte länge, men det var fortfarande lagligt. (Men det hindrade inte matte att ha skuldkänslor.)  Vill ni veta va matte haft för sig? Ja vet att det är min blogg, men matte lånar den för tillfället.

Hallo! Här har ni lilla mig!
Ja, kl halv 12 bytte ja ut Sasha mot min lillasyster o tillsamans for vi iväg till stan o leta reda på en vettig parkering på gång avstånd till gamla lasarettet. Lillsyrran skulle få sina naglar fixade av Adelias brorsdotter. Vet ni hur svårt det är att hitta i denna enorma skola? Lellan vissade vägen till hemköp som ligger I skolan. Om ja inte hittat en skylt med pil skulle vi aldrig hittat. Brorsdottern var väldigt trevlig o Lellans naglar blev jätte fina. Men dess värre är det väldigt tråkigt att bara sitta o se på, så ja passa på o kolla om det fanns någon tid hos frissan mitt imot. Var väl borta i 15min o kom tillbaka med nyklippt hår o med en tid på måndag för slingor. Sen när Lellan var klar åkte vi bort till Ingelsa o köpte kläder till ett bröllop ja ska på den 22maj. Så nu äger ja en svart klänning, svarta skor, (med klack! Det ni) o ett guldsvart halsband. Ska även senare köpa örhängen o ev armband. Sen åkte vi hem o lekte med Sasha så hon fick rasta av sig.

Tisdag 27/05-10 Tidiig förmiddag.

Även idag klev matte upp tidigt o fixa ordning med godis, träningsväska o vatten. In i bilen o åkte även idag iväg till sörping. Där möte vi Bianca o Lusse med mattor, vi börja med platsläggning vid klubbhuset. Vi fick ligga i 4minuter o det gick lika bra som i går. Fast den här gången la ja mig inte ner vid tävlingsledarens ord. Så matte var nöjd.

Rutan gick bra och vi komenderade varandra i FF. När ja o matte gick var Sara tävlingsledare medans Adelia var domare. Ja tappa koncentrationen vid svänigningarna, var lite seg vid halterna, men ja var vid mattes sida hela tiden. Sen lekte matte tävlingledare o domare, de turades om helt enkelt. Vi gjorde något helt nytt också, vittringsapport. vi fick låna två pinnar av Adelia o i mitten la vi våran gamla pinne som matte ägt sen ja var valp typ. Matte stod med ryggen imot när Adelia la ut dem o sen skickade mig med orden "mattes, leta" 
Det funka jätte bra, nosa lite på de andra men tog rätt pinne!  O tack snälla Adelia  för att vi fick låna hem din apport. O för att vi fick lite vittringspinnar också!! Tack så mycket^^
Sen, istället för att åka hem, fick vi vänta i sörping. Vi skulle lämna en påse till lillmatte o hon kom inte fören... något senare. Medans matte prata med dem låg ja o halv sov i bilen. Var lagom ljumen den dagen.
Men kul hade vi!!!

Onsdag 28/04-10 förmiddag
Idag var det också träning^^ Fast för fröken Ingela!! Vi fick välja två moment som vi ville gå igenom o Ingela valde hoppat åt oss. (Tog ett tag för våra mattor att förstå att det var tre moment sammanlagt.)
Så efter någon minuts tänketid valde vi apport o fjärren. Vi var ekipace nr 3 o vi började med apporten, (such!) det gick jätte bra, lite dålig fart in. Men ja lekte inte med apporten, stanna inte upp o spana efter annat o ja spottade inte ute den. (man vet när man ska uppföra sig^^)
Hoppet kom som nr två o som de flesta kanske kommer ihåg, så har ja svårt att sätta mig mitt framför hindret utan hamnar alltid snett till höger. Men nu, snyggt ut, vände mig tvär o satte mig mitt i mot matte. Snyggt hopp tillbaka också, fick massa beröm!! Men... måste väl erkänna att det fanns två hjälpfaktorer, Nike låg lite längre bort o gav ifrån sig ett högt tjut som fick mig att lägga på en tvärnit där ja landat o så stod fröken på sidan av hindret. Men matte blev gla än då!! Vi gjorde om övningen fast denna gång stod fröken snett bakom oss o Nike höll tyst... så ja landa snett till höger om hindret igen. Men ja hoppa tillbaka utan några problem^^ så förutom att träna hopp med leksak över huvudet ska ja även träna på att hoppa tillbaka när ja sitter snett.

En lyckad dag i dag, förutom att den var en aningen kall vilket fick många mattor att kurra ihop sig på en bänk o titta på de andra som träna.
så har min vecka sätt ut hittils, resten av veckan kommer se ut så här.
Torsdag 29/04-10
Promenad med Sonny o Sverre
Fredag 30/04-10
Ledig dag!!!
Lördag 1/05-10
viltspår!!!
Söndag 2/05-10
Viltspår!!

Veckan där på är också fullt upp, både för mig o matte!!
Måndagen ska vi träna på sörpings bruksa o sen så ska matte in till stan, slinga håret o förhoppningsvis träffa en gamal klasskompis.
Tisdag
Matte ska in till stan o fixa sina naglar o då ska ja förhoppningsvis krassa hos Lusse o Sara^^ för senare träna på bruksa i norrköping.
Onsdag
Alla vet va som händer på onsdagar, då tränar vi med Cockergänget för Fröken Ingela!!!
Torsdag
Ska matte träffa en gamal skolkamrat o då får ja lite vila.
Fredag
förhoppningsvis så ska ja få träffa Sonny o Sverre
Helgen
Matte jobbar o då får ja leka med lillmatte och "vila" mig lite^^

Oj vilket långt inlägg det blev. Men nu är ni väl nöjda, det måste ni vara;)!!!

Zzzzzzzzzzzzz// Sasha 
      



Kommentarer
Postat av: Ingela

Bra jobbat att äntligen blogga!!! Gick bra i dag! Hon går bättre och bättre!!! Kram

2010-04-29 @ 01:58:56
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Carro & Edvin

Kul med lite update här=D. Roligt när man har fullt upphihi=D! Fin hon är Sascha på sista bilden=D! Kram Carro & Edvin

2010-04-29 @ 07:41:47
URL: http://www.nogg.se/DurbachEdvin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: