Vi vet va ja spotta ut!!

O det var en spya, tror det eller. Typiskt matte att hetsa upp sig i onödan. Vill ni veta hur matte lista ut att det var en bit mat? Dagen efter hittade hon en likadan i slasken... o då visste hon att det inte var ett organ!!

Det var en kula av mitt torrfoder efter det blöts upp, (fatta va pinsamt de va. Här trodde ja att Sasha slagit sig så att hon hosta upp organ o så vissar det sig att de är en kula från hennes mat. Fy...`n`)

Idag gick matte o ja på promenad med Sonny, Sverre o Lisen. Vi gick inte lika långt som i höstas, dels för att det var fri väg då, dels för att ja inte får gå lika långt. Men ja fick springa lös, skönt när ens matte känner att hon inte orkar med en i koppel^^, men hur kul va de att gå lös när hon bara skricker på en när man försöker att få de andra att leka samt hindraren från att göra jätte rusningar. Men det är alltid lika kul att träffa polarna, trots att Sverre behöver ca 10 minuter innan han värmer upp till en. Eller värmer upp, han är lika skällig tills han upptäcker att ja brasar förbi lika snabbt ovavsätt om han morrar eller inte. (det är skönt när man har små kompisar. De är bara att hoppa över dem om de är i vägen.)
Sen efter de blev matte inbjuden på fika, ja ville först inte följa med in men övertygades snabbt. Ja träffade Lisens mamma o hon verkade trevlig, hon gav mig en klapp på huvudet, sen så hittade ja något helt nytt!!^^ Han satt i en bur o förde en massa oväsen när ja körde fram näsan, o roligare vart han när han började röra sig runt i buren. Ville gärna leka med honom men matte sa bestämt i från, så ja fick nöja mig med att fågelskåda på ca 2meter avstånd. Medans ja gjorde det blev matte bjuden på dricka, sockerkaka o lussebull. Sen så tog Lisen ut en svart katt från ett stängt rum, kissen växte till dubbel storlek o såg alldeles förskräckt ut så Lisen släppte henne tillbaka in i rummet igen. Sen tog hon ut minstingen, tror att ja såg honom i höstas o då var han bara en liten skit unge, men nu var han nästan dubbelt så stor. Kurt, som han hette, har nästan samma teckning som kissen här hemma fast med en ljusare färg, tittade inte lika förskräckt på mig så ja tänkte att ja kunde gå fram o säga hej. Men han uppskattade tydligen inte att en enorm främmande schäfer kommer fram o ställer sig på bakbenen för att hälsa. Han klöste efter mig o spottade mig i ögonen, (den lilla jävlen!) Så de gav honom till mormorn i stället. Sen så fräste han varje gång han såg mig från andra sidan bordet. Det är tur att Sonny o Sverre är snälla mot mig.


Vi var uppe i Lisens rum o för att komma dit var man tvungen att ta trappan, matte ångrade sig bittert när vi sedan skulle ner för den. Hon var livrädd att ja skulle springa ner för trappan o slå mig gul o blå, så hon tvingade mig att gå "bakom" vägen ner. Tills hon kom på att det skulle gå bättre för mig om ja fick gå som ja själv ville, ja kunde hålla balansen mycket bättre när ja inte var tvungen att fokusera på vart matte satte sina fötter hela tiden.

Helgen blir nog labans, matte jobbar så då ska lillmatte o hennes pojkvän ta hand om mig. O det betyder oftast LEK!!!!

Nu måste ja gå o bevaka dörren, lillmatte o de andra kan komma när som helst!!

Matte tycker att det räcker med snö nu, ja säger bara BRING IT ON!!!// Sasha



Kommentarer
Postat av: adelia

Kul att gå m kompisarna på promenad..Så mkt snö så det var svårt att gå här hemma idag..mkt pulsande i snön..Nu får det´vara bra med det vita..Kul att ni kommer nästa vecka..Blir väl samma runda för den var bra:)KOllade på bilderna o film från rehaben,fint..ha en trevlig helg..kram

2010-01-29 @ 22:36:17
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: maria

Vad för tid? Till gyn? Jag ringde hela tiden men upptaget hela jävla tiden=/ Men ska ringa i morrn igen=)



Visst är det fina bilder=D Har du fått bilden när vi är på bal??

2010-02-01 @ 18:22:36
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: