Tävlingsträning O_o

Ja va har hänt i dag då? Jo TÄVLINGSTRÄING!!! Och det gick bättre nu än vad det gjorde förra gången. 11 poäng mera denna gång! Men det finns mycket kvar att träna på!

Sättande i grupp; 20p
Platsläggning; 17p Nos, rullar * flera.
Fritt följ; 28p Bra start, fin halt, fin vä om, andra lit tramp. helt borta v halt, skapligt vä, fin höger marsh, f. spr. fint avslut, ngt okonc.
Sättande under gång; 27p Fin start. ngt långfr. fint sitt.
Inkallning med stå och ligg; 28p mor, oro, bu tart, dåligt stopp, bra tempo, bra ner, fin ing.
Rutan; 0p hund intar utg. pos. utför ej.
Hopp apport; 21p bra temp, nos, tvekar, dk, tugg, ss
Metallapport; 12p bra fart, stannar upp, tveksam uppt. ljud vid båge, ss.
Vittring; 0p Bra temp. ut, mkt strul, lämnar området, tar godiset, Men - RÄTT PINNE!
Fjärrdrigering; 0p Många kommando, går fram, förare lämnar, förare och hund flyttar sig.

Summa; 153p



Är ganska nöjd med min Snuttedull, förutom rutan då. Den är jag besviken på för ja vet att hon klarar av den. Vittringen är också mitt fel, har inte tränat tillräckligt mycket utan godis, (vilket ja nu aldrig användet.) så hon tror ju att det fortfarande ska finnas godis vid pinnarna. Och jag tror inte att det hjälpte att hon lyckades hitta en godisbit typ 10m bakom momentet^^
Fjärren, där fick jag storhetsvansinne! Jag trodde att Sasha var redo för mig att ställa mig längre bort... idag kunde hon inte äns sätta sig upp på första kommandot. Och ordet stå mindes hon inte äns.
Sen är ja lite besviken på platsen, men vi har ju inte tränat något med förstärkning, så hon har helt enkelt börja rulla och göra otyg.
Något moment som jag är nöjd med är inkallning med stå och ligg, (blir alltid lika glad när hon inte stannar 2m framför mig) och hon har riktigt finna läggande.
Även sitt undergång är ja nöjd med. Jag tror att vi har normal fart, jag ska bara bli snabbare med mitt kommando. Men som de skrev fint sitt.
Jag ska träna på apporterna, lovar!!


Sen så fick jag kommentaren; släpp ej hunden mellan momenten.
Det tänkte ja inte äns på att jag gjorde. Ska kanske ta med en kamera någon dag och riktigt se vad jag gör när ja tävlar^^.

Nästa mål på tävlingsträningen; att få över 153p!! Och kanske inte nolla några moment, men det är kanske för mycket att begära:)

Nej, nu måste jag sluta. Har ju engelska arbete att hålla på med.

Kram på er alla och tack för en kul dag!!// Malin  



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hann ju tyvärr inte se dig men du skriver om kamera. Jag kan varmt rekommendera att filma en tävling. Man lär sig så mycket och tänker många ggr "ojdå!" Tusen tack för att du fotade mig och Tim + lite annat =) Tack för en härlig dag! Pussa sötaste Sasha från mig =) Kramar

2011-03-27 @ 21:25:43
URL: http://pudelrace.se/
Postat av: Maria din vän!

HAHAHAH så jag ser ut! HAHAHA

2011-03-28 @ 19:13:38
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: