Utbildning, handel och veterinärbesök

Jag börjar med det sista i rubriken så att ni slipper oroa er mer än nödvändigt :).
När jag kom hem från ett möte hade jag en våt fläck i sängen så mina slutsatser var 1. Sasha kissat på sig, 2. Sasha har tagit en munfull med vatten och dreglat i sängen. Efter en stunds tänkande bestämde jag mig för att lämna ett urinprov hos veterinären för att se så att det inte är urinvägsinfektion. Hon hade ganska lätt för att få urinvägsinfektion när hon var yngre. Efter det åkte vi till bruksen så att Sasha fick springa av sig :)
Sasha när vi tränade inkörning i Örebro :D
 
Innan bruksen och veterinärbesöket då.
Jo jag vaknade (muttra en massa) gick ut på en promenad med Sasha och åkte sen till jobbet för att gå på ett informationsmöte.
Efter det åkte jag till Arkens Zoo för att köpa fiskmat och godis till Sasha. Hittade 2 platyhanar som jag ville ha. Men jag måste vänta tills jag köpt mitt stora akvarium :).
Efter det åkte jag till Willys för att handla massa frukt, en snabbis in till Dollarstore och sen in till apoteket för att köpa fästingsmedel.
 Äckliga små kryp som jag hatar ha på min hund!!!! Så nu hoppas jag att hon slipper dem!
Sen så kom jag hem och hämtade Sasha.
 
Just nu sitter jag och lagar mat till veckans arbete. Kotlett med makaroner. Kanske inte så avancerat men då jag saknar gryta och ugn så gör jag vad jag kan :).
 
Annars kommer kvällen spenderas med att hitta en stuga i skåne, diska och slappa.
När jag var på Dollarstore så köpte jag en sittdyna. Har märkt att jag haft ovanligt ont i rumpan på sistone och jag har listat ut att det beror på kökstolarna här i baracken. Man får extrem träsmak!!
Så jag hoppas att den värsta värken ger med sig nu när jag sitter på en dyna!
 
Jag jobbar bara den här veckan och sen så börjar min semester!!!!!!!!!!
Det kommer bli så skönt!!! 4 veckor ledig och jag måste hitta på något då jag spenderar de 2 första veckorna i baracken :(.
Men jag har roliga saker att se fram emot på min semester.
Jag och systrarna ska till Ullared en dag (shopping!!!!!!!!!!!!!!) och 2 dagar ska jag, Lellan och mamsen till Skåne. Vi ska hyra en stuga och ha det gått längst ostkusten!
 
Förutom dessa 2 grejer så har jag inget inplanerat på min semester :). Tror väl mest att det beror på att jag kommer spendera 1 vecka med att möblera om i lägenheten. Jag har ju köpt ett skrivbord som jag redan bestämt vart den ska stå, detta innebär att jag måste flytta en massa andra saker, kasta några andra saker och fylla upp mitt förådd med böcker (eller om jag flyttar runt i garderoberna så får jag nog plats med böckerna i en av dem. Vad säger ni, en bokgarderob :). Iden är min!!!!
 
Nej nu måste jag diska, leta stuga och sticka klart min färgglada mössa!!
 
Kram på er alla!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: