En bra första april

Och det är inte ett aprilskämt ;)
Jag har haft en solig, relativt varm och lugn  dag.
Den började klockan 10 med en skogspromenad med Sasha för att sedan spendera 3 timmar ute på trädgården. Jag rensade massa dött, krattade och planterade vårlökar :).
Kommer bli väldigt spännande att se om något kommer upp och hur de kommer se ut :D. Har 2 sorters lijor, en deliha och en ... annan :).
 
Mitt stor land har jag tänkt att plantra ärtor, morötter och solroser (högst ofrivilligt kan jag säga). Vi får se om det kommer några solroser, det skulle faktiskt vara kul om det kom några i allafall!
 
Medans jag gjorde detta så mätte jag upp staketpinnar och räkna ut hur många kompostgaller jag behöver, 17 stycken :). Jag fråga min hyresvärd Å om jag kunde få sätta upp staket runt min tomt, dels för att hålla Sasha lös inne på tomten och dels för att hålla andra ute (det har hänt att någon hund har satt sig precis nedanför min trappa och bajsat, inte fräscht!!). Så jag fråga Å om jag fick sätta upp staket och hon sa såklart ja. Hon berätta att hon hade, när hon hade hund, ett staket bestående av kompostgaller och om jag ville så kunde hon leta reda på dem :).
Så häromdagen hade hon hittat pinnarna som hon hängt gallret på och idag satte jag upp dem :D.
Det känns skönt att jag är på gång, nu ska vi bara hitta en dag då vi ska leta reda på gallrena. Har hittat på nätet galler för 99 kr och i ullared 89 kr :).
 
När jag blev klar med allt så åkte jag hem till Mia där även Lellan var. Vi vägde kaniner, jag städa min bil... putsa rutan, plocka skräp och fixa bak hos Sasha.
Blev såklart bjuden på mat, tacos! Mums, länge sen jag åt det så jag var riktigt sugen :).
Jag måste börja bjuda igen, så jag tänke köpa en grill och bjuda på grillat någon dag.
Sen åkte jag hem till mitt fina hem <3.
 
 
Denna fina bild tog min systerdotter för ett tag sen <3.
 
Kram på er alla!
Malin


Kommentarer
Postat av: Maria O

Sån härlig bild på dig:)!!

2016-04-02 @ 19:47:56
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: