Piss hund alltså!!

Idag var det illa!! Ja har inte ens snö att skylla på, va ska ja använda då? Det kan ju inte vara så att min hund är en snorunge som ger mig fingret, eller? Ja är ju definitift inte för snäll mot henne, vare sig på tävling eller träning...

OK!! Ja fattar!! Min lilla snorunge är för bortskämd! Ja måste bli mera bestämd, ja fattar det nu!! Vill ja kunna tävla klass 3 nästa år måste ja MM henne lite mera när hon är ofokuserad o inte bara göra pussljud för att få hennes uppmärksamhet. Ja har förstått det nu ok!!! Så på onsdag så kommer det komma en strängare Malin. (påmin mig gärna!!)


Idag tävla ja alltså i Motala. Ja skulle träffa Veronica vid törnevalla kyrka vid 9 o som vanligt var ja ute i god tid!
Hela vägen oroade ja mig för att få ett sms av Veronica om att de inte skulle komma, det regna nämligen konstant. Men det kom inget o ja var såå gla!!!! De hämtade mig vid kyrkan o Veronica fick guida mig till Motalas hundklubb, (ja hittar inte o förra gången ja var där körde Nancy. Passaserare behöver inte vara uppmärksama tycker ja ;P)


Ursch alltså, ja tror vi precis kom från en uppförsbacke eller ett krön när vi helt plötsligt fick se en hjort stutsa från en bil och glida över till andra sidan vägen. Den ruska sig och rusa iväg, såg väldigt obehagligt ut kan ja säga. Då andra bilar stanna valde vi att fortsätta, onödig att blockera vägen mer än nödvändigt. Men bilen, som hjorten sprungit i, hade hela sidan intryckt. Väldig obehagligt tyckte ja och när ja åkte hem till pappa gick det i snigelfart. Man bli väldigt berörd av sådana saker tycker ja.

Men vi kom fram till motala utan flera olyckshändelser och klass 3 börja precis med sina grupp moment. Så efter att ja anmält mig värmde ja upp på prakeringen. Lite fot, plats, läggande under gång och inkallning med ställande. Gick jätte bra allt, största problemet ja hade var att bestäma om ja skulle tävla med jackan eller tjock tröja med väst över. Det var väldigt ruggit kan ja lova, men efter att ha upptäckt att ja inte kunde röra mig normalt och se hunden över min nu ännu större ba-- ja ni fattar. Så det fick bli att ha västen o stampa på stället.

Vi var 5st i klass 2 och ja fick start nr 2 (bra nr tycker ja.)

Aaaaaa!!! Skrev massa o så råka ja trycka på fel knapp o allt försvann! Aaaaaaa!!!!:(((((((((((((((


Så vi rada upp oss för platsen o gömde oss bakom huset (är ett plank väldigt dyrt att inköpa?) o min lilla Snuttedull låg kvar!!! Fick 10p där!! Resten av programet ska vi inte tala om. (idiot hund!).

Innan oss var en howart (typ) o de var riktigt duktiga.

Men sen så kom våran tur. Ja har inte lappen här men poängena är inte så svåra att komma ihåg, kommentarena där imot kan ja inte i huvudet, men ja gör mitt bästa!!

Platsen 10p
Fritt fölk 5 eller6p (hon pendla, NOSA!!! äter den lilla snön som fanns o hamnar bakom. Lyckades få in en lyckospark rakt på nosen när hon bestämde sig för att nosa precis framför min fot. Mohahaha!!)

Läggande 0p (hon la sig trekvar o sen satte hon sig upp. Kan ja skylla på att några hundar i publiken förde oväsen precis när hon skulle lägga sig? För i sådana fall gör ja det!!^^)

Inkallning med ställande 0p (hon stanna inte fören hon var 1,5 meter framför mig o det var efter DK.)

Rutan: 0p (hon gjorde som vanligt. Hon sprang ut genom rutan, nosa, gick tillbaka in, stanna framför rutan, gick in i rutan o ut genom högra hörnet. Mycket DK!!)

Apport: 0p (även där som vanligt. Snabbt ut, nosar på apporten o sen börjar spåra lite, tillbaka till apporten, nosar o spårar samma spår igen. Sen skit snyggt grepp o fin ingång. Efter många DK!!)

Hopp 0p (hon hoppar ut o drar sig till vänster denna gång. Där imot stannar hon inte utan springer nosande iväg. Ja bröt hoppent)

Fjärren: 8 eller 9p (lite sega skiften. Men ja var nöjde. Det ända, o platsen, som funka idag!)

Helhet 5 eller 6p (fick kommentaren "pigg hund, något okoncentrerad i dag" Skratta när ja lästa det, min hund är ALLTID okoncentrerad.)



Grattis till Veronica som fick sitt andra första pris o en fjärde plats plasering. Ja tar åt mig äran där för om det inte vore för mig så skulle de inte ens ha åkt ;) Eller hur Veronica, du sade det själv ju :DD




Ja är ju en levande optimist o fokuserar på det positiva som skett, Sasha låg på platsen o hon gjorde en fin fjärr.
Men ja irriterade mig ändå på rutan o apporten så när vi kom hem ställde ja upp en ruta o la fram apporten. Sen så kissa ja vovven o ställde upp oss till rutan. Ja tänkte tävligssett o hade inte lagt ut någon boll, skicka Sasha o ropa stanna strax innan hon var i rutan, hon stanna strax utanför den med näsan o blicken efter bollen. Lite nyp i kinderna o lite baska ord o vi ställde upp oss igen. Denna gång hade hon bra fart ut o stanna nära framkanten på rutan.  Ja kasta bollen över hennes huvud. Vi gjorde om bravaden o det gick jätte bra!!!

Så fröken, ska ja börja med det? Ja vet att du gör så med Viska ibland, skickar henne till rutan o när hon är rätt kastar du bollen över hennes huvud. För ja får en känsla av att Sasha, förutom nosar av stället, letar efter bollen o därför stannar hon inte. (Ok, mycket är också olydnad ja vet!! Du behöver inte påpeka det!)

Sen så gjorde vi apporten o ja vet inte om det beror på att ja tog tag i henne vid rutan, men nu rusa hon ut o utan en sekunds tvekan tog hon apporten o sprang in till fotställning. Hon fick så klart bollen^^

Så ja ska vara rolig men ändå sträng. (hjälp mig komma ihåg detta! Snälla!!)


Hjälp, detta kommer bli svårt. Men ja har lärt mig att frolic är en större favorit än blodpudding, undrar vilket som vinner av korv o leverpastej. Ost borde vara favoriten, men ja vill inte övermata henne med det. Ost får hon nämligen bara när det är medecin dags.


Vet ni hur klantig ja är, (klart ni redan vet, men ja kan ju förtydliga det lite.) Ja sitter o åker gamla E4 o tänker, -O, nu börjar ja känna igen mig. O titta där är sörpingskylten. Titta där skulle ja ha svängt av förr att komma till sörping... äm... vart ska ja vända nu?

Jepp, ja missa avfarten till sörping. Ja titta på skylten o tänkte sörping åt höger, sen så såg ja avfarten i min backspegel. Men smart som ja är åkte ja upp till macken, köpte två lussebullar o åkte sen tillbaka samma väg. (fast med en lussebulle i munnen^^^Mums!)

Nej, nu ska en väl sova. Ska till skolan i morgon, skriva julklappslista, träna Sasha (vittringapport mm) o sen åka hem till mamma.


Är det någon av er som vet va ja ska göra på tisdag? Har en känsla av att ja missat något. Men ja vet inte vad.


Lussebulle, must, julmusik på högsta volym o hyacintdoft, LOVE IT!!!/ Malin



Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack Malin för att du såg till att jag kom iväg på tävling ;))) lite är det din förstjänst detta 1:a pris. Jag tror att det är bra ni tar lite vintervila från tävling, ni kommer igen i vår, det vet jag. Och ställa lite krav på våra vovvar, det tror jag behövs.

Stora kramen till er!!!!!

2010-11-22 @ 21:34:02
URL: http://www.cockergrabbarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: