Nu har det börjat!!

Skolan har satt igång o ja hade min första matte lektion i dag. Matte B, något ja hatar stort och ja förstår inte varför ja valde att försöka läsa upp mitt betyg (ja vet ju redan att ja är ett hopplöst fall när det gäller matte:Z)
I engelskan är vi två stycken som pluggar, vilket är skönt för då får ja hålla mina redovisningar inför henne o inte för en främmande klass. Historia kommer vara första lektionen imorgon och ja är väldigt intresserad av va som kommer hända på de lektionerna.


Men... på onsdagar ); snyft, ja har lektion som kommer hålla mig upptagen till efter kl 14 typ. Om inte det ändras så kan ja inte komma på kurser!!!!!!!!!! Ja är så ledsen!!!! Snyft och böl!!!
Men, ja har hoppet kvar, för två elever i historian har även naturkunskap samtidigt så ja hoppas att vi kommer ändra på tiden och ev dela på lektionen och lägga på timmar på de andra lektionerna.
HÅLL TUMMARNA!!!!!!

Håller även på att försöka övertyga minstingens pojkvän att läsa matte med mig, men vi får se hur det går med det. Va mer har hänt? Inte mycket, vi träffa Lisen, Sonny o Sverre tidigare i veckan och ja kan inte bestämma nästa gång vi ska träffas då ja inte vet hur mitt schema kommer se ut till 100%. Men vi får se nästa vecka.

En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över något, som vid närmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram.
- Får jag tre önskningar nu? frågade hon.
- Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?
- I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra.
Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:
- Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat.
Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:
- Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.
Anden var tyst en stund och suckade sedan.
- Få se på den där kartan igen...



Kram på er alla!!!// Malin



Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha den var bra!!! Hör av dig snarast hur det blir!! Har en annan lösning annars, att du går kursen efter som är kl 15

Kram

2011-01-14 @ 19:49:57
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: