:DD Läget alla jyckar!!

Idag har det varit jätte varmt, så varmt att en annan inte orkat göra något alls. trots att man varit ute på landet med stormatte. Matte har jobbat så hon försvann innan kl 6 och kom sedan hem en snabbis efter jobbet för att hämta bilen. Hon är nämligen kattvakt hos sin farfar i helgen och behöver då nycklar till hans hus. Gissa om ja var besviken, matte kom hem och ja vart överlycklig!!! Jätte glad... tills hon stängde igen ytterdörren i ansiktet på mig. Men snäll som ja är (blond och dum!!) hälsade ja lika glatt när hon kom hem andra gången.


Hon hade tur iallafall, om hon inte tagit med mig den tredje gången hon lämna huset skulle ja bitit henne!!!! O gissa vart vi skulle!!! Ja tänkte först, LYDNAD o va kul!!!! Men matte körde förbi mitt älskade plan för att svänga ned höger in på en grusväg. En bit in på den vägen stanna vi brevid några hästar, i hagen var en människa och ja tyckte ha mig rätt att skälla ut denna varelse. Matte höll inte med.

Det var Eve!! Efter några min kom det en annan bil o ja fick äntligen komma ut. Gissa va glad ja vart när ja insåg att matte hade spårselen och linan i handen. När vi gick till spåret så fick ja vara lös, matte trodde att ja skulle fokusera mera på spåret om ja var avsprungen innan. Det funka perfekt. Ja lämna knappt spåret och när ja gjorde det så gjorde ja bara en liten cirkel så att ja hitta spåret igen. Matte fick även träna på orden "lita på din hund" då hon hade nerver att påsto att JA gick åt fel håll när ja ville åt vänster och hon ville till höger. Ja vann tillsist i allafall!!



Soo long Doggis!!!//Sasha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: