Jävla hund!! (prat om spyra och skit, du har blivit varnad)

Fick ett meddelande av Lellan att hon troligen ätit en majskolv.
Jag fick Lellan att ge henne lite salt för att frammana spyer men än så länge har inget hänt.
Hatar att sådant här händer när jag inte är hemma!!!!!!!
 
Hoppas att hon spyr nu under natten och att kolven kommer ut.
Läste på google.se att en kvinnas hund haft en kolv som låg kvar i magen i 2 månader, först då blev vovven sjuk och fick akutopereras.
Min hund är så glupsk så hon har nog svalt kolven hel. Blä, hatar att vara så här långt borta!
Om hon inte spytt och om hennes AT är dåligt så får de åka till Valla djurklinik i morgon för ev. operation säger jag!!

 
Önskar att jag var hemma!!!!
Dumma, dumma hund!! Varför måste du hitta på sådana här´na saker när matte inte är hemma?!!
Men Lellan är duktig, hon har stenkoll på Sasha och kommer märka om hon är annorlunda på något sätt.
Men jag önskar verkligen att jag var hemma just nu :(
 
Såg idag att ett dagis här i närheten har börjat med att ha nattdagis, dogwalkning m.m.
Ska ev. kolla upp detta och om jag har tur så kanske jag kan ha Sasha hemma i juli :)
Inte för att jag inte tror att hon trivs hos Lellan. Utan för min skull, jag är väldigt ensam och saknar hennes sällskap:(
 
Saknar henne massa!!!
 
Saknar även bil, om jag hade bil så skulle vi kunna åka till brukshundklubben och skogen för att leka. Så på detta sätt är det bäst för Sasha att vara hos Lellan...
Ok, hon kommer få stanna kvar hos Lellan, där finns skog och familjen. Hon behöver inte vara ensam eller spändera flera timmar hos främlingar. Suck, jag får väl vänta tills augusti innan jag får bo tillsammans med Sasha.
 
Tack Lellan för att du ställer upp och att du har sådan bra koll på min älskling. Hoppas även att hon spyr nu i natt och att kolven kommer ut!!!!!
Om Sasha måste opereras så vill jag definitivt vara hemma och ta hand om henne!!!!!!!!!!!!!!
Blä!!!!
Vet att hon är i goda händer, men man är som man är!!
Hoppas på spya eller en stor skitkorv imorgon med en kolv i.
 
Vad mer har hänt?
Jag har nu jobbat 5 dagar på Akutmottagningen här i Örebro. Det har gått bra, ibland har jag känt att jag inte klarat av något utan bara varit till besvär :( andra dagar däremot har det känts som jag faktiskt klarat av en massa nya grejor :)
 
Jag ska börja jobbat på Linköpings akutmottagning den 26 augusti och jag har bestämt mig för att skaffa flyttstäd. Det kommer att kosta lite över 2000 kr, helt acceptabelt enligt mig.
 
Jag ska även kolla på 2 lägenheter i Sörping, ena ligger på Ågatan och den andra på Ringvägen. Men jag har inte fått tag på hyresgästen på Ringvägen än. Men Ågatan ska jag till på torsdag kväll :)
Hoppas den är fin och om jag står högt upp i kön.
 
Idag har det varit SM i lydnad.
Dulle och fröken var där, de kom på 17 plats :) De gick inte vidare till finalen imorgon. Men oj så duktiga de är!!!!!! Fatta 17 plats av typ 60 tävlande. De är så duktiga, deras 4:de SM och den  försa som jag inte var och tittade på :(
Älskar att gå runt på SM-marknaden och köpa massa hundsaker.
Min hundtränare har tävlat 4 gånger i SM lydnad, fattar ni vilken förebild hon är :D
Dulle är också en bra förebild!!!
 
Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Har ingen aning om vad jag ska göra imorgon, men jag hittar säkert på något.
 
 
Kram på er alla!!
Malin


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag förstår det blir ensamt. Men jag säger det jag sagt förut, jag vet ingen som är så mån om sin hund som du. att hon inte ska vara ensam och så! Sträck på dig, snart är du här hemma igen!!!
Vi är så nöjda över vår placering!

stor kram

2013-06-17 @ 14:42:03
URL: http://www.ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: