Nytt bloggutseende.

Vad tycker ni? Det var mycket lättare att göra om bloggen nu!!
Så vad har hänt med oss sen vi kom hem från Gävle?? Massa och inget :)
Medans vi var i Gävle så rekommenderade våran värd oss att titta på ett hus som tillhörde en Grossishandlare(?). Han hade byggt det som en sommarstuga, jag är jätte nyfiken på hur hans hus såg ut ;)
Det byggdes tydligen i början av 1900-talet.
Fatta en sommarstuga på 4 våningar och nu så står det tomt. Snacka om slöseri, det var jättefint! Och trots att det var tomt så syndes det att det var omhändertaget. Trädgården var fin och det fanns något i alla fönster.
 
Mitt emot fanns hans dotters hus, som också står tomt. Min värd sa att då de var tomma så kunde vi gå upp och kolla närmare. Men det vågade jag inte utan stannade kvar på vägen.
Detta var dotterns hus. Fint eller hur. Jag tror att de är byggda på sent 1900-tal. Kommer inte ihåg riktigt vilket år han sa.
 
Detta var vårat rum i Gävle :)
Sängen var urmysig eller det var täcket och kudden som fick mig att vilja stanna :).
Filten som ligger på golvet är Sashas, jag köpte den på SM:et tillsammans med 2 andra. Den rosa är i bilen, den svart/lila ska ligga på min säng och den på bilden fungerar som matta i sovrummet. Älskar dem!!!!
 
När vi väl åkte hemåt så åkte vi massa små vägar. De var mysigt, hittade 2 små fik att stanna på och den ena hade världens utsikt! Dock gör bilderna det inte rättvist. Men fikat och saften var hemagjord och smakade mums :)

Sen så stannade vi även vid Wiks slott, det mest välbevarade slottet från medeltiden :). Sasha passade även på att svalka sig lite.
 
 
Mamma blev nästan sur när hon fick reda på att jag varit på ett slott utan henne :D. Hihi.
 
 
Kram på er alla!
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: