Njut så länge det varar, man vet aldrig när det tar slut.

Fick veta svaret på Sashas blodprov idag. Njurarna ser bra ut men hennes blodvärde är precis ovanför gränsen. Så vi ska göra uppehåll med medicinen i 2-3 månader och se om blodvärdet går uppåt. Vi får se vad som händer först, hennes blodvärde går upp eller att hennes kropp säger ifrån att gå utan medicinen.
Funderar på om det kan finnas någon annan smärtstillande hon kan få under tiden. Men det är ju NSAID-preparat hon äter och det är ju det som påverkar blodet. Så det är som veterinären säger, man får välja pest eller kolera.
 
Hatar när man måste inse att Sasha blir äldre <3. Vill att hon lever lika länge som jag och att hon mår bra. Men än så länge kommer hon finnas vid min sida, hon är pigg och alert och igronerar mig precis som hon brukar :). Visst har hon episoder då hon inte vill gå på promenad, då vänder hon sig om efter typ 100 meter och tittar på en XD.
Hon är även en vinterhund, värmen som är nu tycker hon egentligen inte så mycket om.
 
Förutom min kroniskt sjuka Snuttedull som jag kommer oroa ihjäl mig för så har jag det bra.
Älskar fortfarande mitt hus och jag har börjat plantera en massa :) Har tagetes, pumpa och krasse i plastmuggar som väntar på att bli lite större innan plantering och jag har planterat ärtor och morötter i landet. Springer varje dag och spanar efter grönt :). Hag även planterat blommor i två plast "pokaler". Jag har så många planer och nu när lönen kommer så ska jag festa loss på Lundbys blommor och Dollar store. Ska kolla efter krukor och köpa massa blommor!!!! YAY!!!!
 
Jag var i veckan på Öland med Lousie (och Sasha så klar). Vi åkte norr ut den här gången, hela vägen upp till fyrtornet :). Det var jätte mysigt där upp och vägen dit var ok. Det var ännu roligare att åka neråt igen :D. Då följde vi en liten liten  grusväg som gick längst med havet <3. Vacker utsikt och helt otroliga hus. Vet inte om det var utsikten som fick en att känna WOW när man såg husen eller omdet var så att det var WOWhus :D.
 
Nu jobbar jag väldigt mycket och det är inte bara mitt fel. Jag jobbar lördag till söndag (vecakn efter). Jag skulle egentligen vara ledig tisdag och fredag, men då jag ska på möte på tisdag så fick jag lägga in jobbardag där. Fast jag är tvärsäker på att jag lagt in det i schemat, men om jag hade kollat noga när schemat när det blivit lagt så skulle jag ha lagt märke till det på en gång.
 
Nej nu måste jag sluta, gör jag inte det så kommer jag bara att stänga ner bloggen och inte få något bloggat nu heller :)
 
Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: